неделя, 6 юли 2014 г.

Ароматен нахут

Не е рецепта, по-скоро вкусна идея. Страхотен е като добавка към салата. 



Необходимите продукти са:

нахут - накиснат предварително поне за 12 часа в студена вода и след това сварен до готовност /най-добре в тенджера под налягане/
малко растителна мазнина - зехтин
пресен джоджен
кимион
гарам масала
червен пипер /сладък и/или лют/
лимонов сок и сол



Отцедете добре сварения нахут, мазнината загрейте в подходящ по-дълбок съд. Добавете нахута и подправките, разбъркайте и оставете на умерен огън за 4-5 минути. Подправете с лимоновия сок и солта на вкус.

14 коментара:

  1. Страхотно! Така обичам да си правя и варената царевичка.
    Поздрави, Зори!

    ОтговорИзтриване
  2. Звучи супер! Последният път като варих нахут нещо така и не успях да го сваря, та сега взимам от консерва. Хубава седмица, Зори

    ОтговорИзтриване
  3. Ммм, страхотен! Опитвам са да разгадая вкуса му.

    ОтговорИзтриване
  4. Нещо като ароматна салата :) Топло ли се яде това, Зори? С такива подправки не съм опитвала и ми стана доста любопитно :) Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Ах, че хубаво! Ще се възползвам от идеята ти, Зори. Много ми хареса, благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  6. Много свежо допълнение е пресния джоджен, Зори!

    ОтговорИзтриване
  7. Ох, изчезна ми коментара:) Правих един нахут преди време, на фурна. Хареса ни, но така сякаш още повече ще ми се услади, а и компанията на подправките е добра. Поздрави, Зори!

    ОтговорИзтриване
  8. Идеята е прекрасна! На нахута като че ли точно това най- ще му отива.

    ОтговорИзтриване
  9. Остана ми още малко нахут, тъкмо ще пробвам!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесна идея, Зори, много ще ми хареса,
    наскоро използвах нахут за салата, и с твое разрешение бих дала такава опция към рецептата.
    Следващия път ще опитам и аз - поздрави и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
  11. Нахутът се накисва предварително във вода за 12 часа ,след това се вари в тенджера под налягане - най-малко 40-50 минути /от изпускане на парата от вентила се засича времето /.Вкусен е варен,но суров/в покълнал вид/ е идеален за диабетици.Богат на качествени растителни белтъци,не дразни стомаха,регулира кръвната захар.Бях в Израел,навсякъде го сервираха -хумус,като добавка към салати,малки кюфтенца и всякакви други вкуснотии с много подправки.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Анонименюли 25, 2014

    Зори, много ми допадна :)
    Да си призная до момента не съм варила и винаги използвам от консерва
    Обичам нахут и съм правила печен с подправки, на салата с домати и разбира се хумус
    Сигурна съм, че ще ми хареса твоят вариант :)

    ОтговорИзтриване
  13. Анонименюли 25, 2014

    Зори, много ми допадна :)
    Да си призная до момента не съм варила и винаги използвам от консерва
    Обичам нахут и съм правила печен с подправки, на салата с домати и разбира се хумус
    Сигурна съм, че ще ми хареса твоят вариант :)

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотна идея! Обичам салати с нахут, така че... ще се пробва!Поздрави!

    ОтговорИзтриване