неделя, 9 декември 2012 г.

Торта с кестеново пюре и дулсе де лече


Както и преди съм казвала, рядко правя торти. Снабдявам се с продуктите, че и схема им рисувам. Планирам ги дълго време и се застраховам за всякакви фалове. Е, почти. Ще разкажа ;-)

Необходимите продукти за тази торта


За блатовете:

1 яйце с размер L
100 гр.безсолно краве масло
50 гр. пчелен мед
1 ч.л. сода
100 гр. пудра захар
1 капсула ванилия
300-320 гр. бяло брашно тип 500

За пълнежа
500 гр.кестеново пюре
1 консерва дулсе де лече /приготвено в домашни условия от кондензирано мляко/
200 мл. млечна сладкарска сметана

Загрейте маслото и меда в подходящ съд на умерен огън докато се разтопят. Добавете содата и бъркайте непрекъснато до получаване на желания цвят. Внимавайте, защото сместа увеличава обема си.
Разбийте яйцето със захарта и ванилията. Добавете към медената смес. Разбъркайте добре. Започнете да прибавяте брашното на части. Възможно е да се наложи да добавите още брашно или да не използвате цялото предвидено количество. Трябва да получите тесто, което може да се точи. Оставете да „почине” за половин час.
Разделете тестото на 5 топки, всяка с тегло около 120 грама. Разточете ги върху листа хартия за печене на окръжности с диаметър 22-24 см. Ако не разполагате с ринг, можете да използвате капак от тенджера, за да маркирате очертанията на блатовете.
Всеки блат се пече в предварително загрята на 180 градуса фурна за 4-5  минути. Охладете върху решетка.
Най-сложното нещо в тази торта е приготвянето на блатовете. От тук нататък следва лесната част. Или почти. Не и когато правиш торта по нощите с чисто мокра коса и няма от къде да купиш нещо с което да сгъстиш крем примерно.


В тортена чиния слагате първия блат и мажете с кестеново пюре /има в Гастроном-а на Мария/, стягате тортения ринг и продължавате. Върху него слагате втория блат, мажете с крема от дулсето и сметаната. Тук някъде за мен нещата се усложниха, тъй като първоначалното ми намерение беше да смеся дулсето с маскарпоне, но поради неизвестни за мен причини не си купих такова. Сметаната втечни дулсе де лече-то и се започна една. Изнамерих в кухненския си шкаф половин пакетче желатин, което леееко закрепи нещата, но не съвсем. Както и да е, идеята е ясна, не използвайте сметана :-D.
Следващият блат пак мажете с кестеново пюре и продължавате със сметаново-карамеления крем. Накрая прибрах тортата в хладилника и си легнах освен с мократа коса и с надеждата нещата да се постегнат.
Е, почти :-) на следващият ден, когато махнах ринга,  малко крем поизтече, но така хубаво беше напоил и ароматизирал блатовете, че реших че случката не е кулинарен провал.

p.s. В домашни условия дулсе де лече се приготвя, като консерва кондензирано мляко /но не такова за кафе и чай/ се вари напълно покрита с вода 2-3 часа. Отваря се, когато е напълно охладена.

49 коментара:

  1. Чудесна е тортата ти, Зори!
    И винаги се намира начин за замазване на "гафовете" :)
    То не са толкова гафове, колкото се разминава с нашата представа!
    А и малко "течливо" е чудесно!
    Прегръдка и хубаво настроение през новата седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани :) вярно е това за разминаването :)
      Целувки от мен!

      Изтриване
  2. Прави торти по-често, Зори, чудесно се справяш даже!

    ОтговорИзтриване
  3. Най-прекрасно е когато дефектите се превръщат в ефекти, а тази торта си изглежда прекрасно, но е нормално да се минава през подобни терзания, които са били напразни! Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иглика, благодаря! Хубава седмица и от мен!

      Изтриване
  4. Аз се въздържам от торти, защото не мога да им устоя. И тъкмо да попитам за кестеновото пюре и то го каза. Знам, че там има, ама все се надявах и някъде другаде да го има, че ми е много далеч този магазин.
    Чудесна торта, чудесна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, торти правя само около пет пъти в годината :) винаги за повод, иначе не бива :) а и няма да им се радваме толкова :)
      И на мен не ми е особено близо този магазин, но някои неща си ги набавям с переспектива :) трябва да се провери в Карфур, там е възможно също да има :)

      Изтриване
  5. Зори, тортата изглежда чудесно и предвид написаното, ще е неустоимо вкусна! Не случайно преглъщам сега, тук по нощите ;D
    Справила си се отлично, мила, въпреки затруднението! Комплименти!
    В действителност, май си била готова за сън и затова си се объркала, та си разредила сгъстеното до карамел мляко със сметана - трябваше да заместиш липсващото Маскарпоне с крема сиренце или (ако си нямала такова)с масло, което при охлаждане стяга целия крем идеално. Малко ще са в повече калориите, но за един път е позволено, че и за празничен повод. Това го запиши някъде за всеки случай! Ей, ама се изказах като дърта свекърва :)))
    Успешна седмица и както Чолаков казва, настроението да е лятно напук на лютата зима! Целувам те, скъпа!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Усетих се аз, че проблемът идва от маслеността, но късно... иначе имах още дулсе и още сметана, но реших да не рискувам...
      Благодаря, Ирма :) мен не ме е страх от свекървите :) с моята се разбирам чудесно :)
      Прегръдка от мен и хубава седмица!

      Изтриване
  6. По нищо не личи да е имало премеждия при приготвянето на тортата ! :)Всичко си е на място и изглежда много, много апетитно!
    Чудесни снимки!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тилия :) Поздрави и от мен и хубава седмица!

      Изтриване
  7. Чудесна тортичка, Зори! Много вкусно и неустоимо звучи. Иначе аз бих казала, че ефекта е в дефекта, доколкото може изобщо това да се нарече дефект. Аз лично много обичам кремести торти, така че пак ще кажа:
    - Hевероятно сладко изкушение, предизвикващо към сигурно прегрешение... ;)

    Прегръдки и една чудесна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ммдда... към доста на брой прегрешения, бих казала :)
      Благодаря ти, Вени :)
      Прегръщам те!

      Изтриване
  8. Ще си взема едно парче, много апетитна и сигурна съм, изключително вкусна е тортата, Зори! Гафове и при мен има, но важно е, че влагаш много старание и любов, а това няма как да не личи. Практика му е майката и точна рецепта. Прегръдки, мила! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, благодаря :) тортата наистина е хубава :)
      Целувки!

      Изтриване
  9. Много е изкусителна, Зори!
    Ужасно ми се иска да я опитам.
    Дано намеря кестеново пюре някъде :/
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Зори, чудесна , ароматна торта!!!

    ОтговорИзтриване
  11. Аромат и много разкош, това си сътворила, Зори! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Перфектна е, Зори!
    И много изкушаващо парче :)
    Хубава и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Невероятна торта Зори много ме изкуши да знаеш.:)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  14. Прелестна и много вкусна! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Зори, на мен ми харесва и не бих казала, че само си позакрепила нещата!
    Изглежда чудесно, само дето нямам парченце пред себе си:)
    Да не говорим, че още не мога да се престраша да направя нещо с пустите му кестени, както и морковена торта:)
    Прегръдки и хубав утрешен ден*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, благодаря! Кестените са доста особени и според мен не бива да бъдат преобладаващият вкус, но добре се комбинират с разни други неща. Колкото до морковите, давай смело, а морковената торта е много вкусен и относително здравословен сладкиш :)
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  16. Струва ми се, че много ще ми хареса тази торта! Представям си вкуса!
    Поздрави от мен!:)

    ОтговорИзтриване
  17. Зори много красива и вкусна торта, това със сигурност много ще ми хареса като вкус и съчетание!
    И снимките ти са чудни :)
    Пухкава бяла седмица и прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  18. Зори много вкусно звучи, а парчето е перфектно, важно е крайния резултат!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  19. Много апетитна торта си направила! Чудесни снимки!:)

    ОтговорИзтриване
  20. много съблазнително парченце!!!
    А понякога от провалите и грешките стават най-вкусните неща :))
    Поздрави и хубава седмица

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, наистина :) Благодаря!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  21. Чудесна торта, Зори,
    изглежда неустоимо вкусна, много ми допада кехлибарният цвят и ароматната комбинация!
    Снимките - страхотни,
    сърдечни поздрави и кулинарно коледно вдъхновение, Диана

    ОтговорИзтриване
  22. И аз правя радко торти,Зори,и винаги импровизирам!Страхотно е, че е станала сочна,това за мен е критерий номер 1 !
    А такова кестеново пюре все още не съм намирала да взема,но съм опитвала в торта,чудесно е!
    Красиви снимки!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  23. Зори, това Дулсе Де лече, ще взема и аз да го пробвам накрая..... :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. това дулсе де лече си заслужава :) а и толкова лесно се прави :)

      Изтриване
  24. Разкошна торта! И снимките са чудесни! Приятни предпразнични приготовления, топли и уютни празнични вечери! :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани!
      Хубави празници и от мен!

      Изтриване

  25. Здравствуйте

    Ваш блог привлек наше внимание качеством своих рецептов.

    Мы будем счастливы, если вы его зарегистрируете на Ptitchef.com, чтобы мы могли внести его в наш список.

    Ptitchef является справочником, в который входят самые лучшие кулинарные сайты интернет-сети. Многие сотни блогов уже записаны и с помощью Ptitchef рекламируют свой сайт.

    Чтобы записаться на Ptitchef, зайдите на http://ru.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form или зайдите на http://ru.petitchef.com и нажмите на "Добавить ваш блог-сайт" на верхней панели.

    С наилучшими пожеланиями

    Винсент
    Petitchef.com

    ОтговорИзтриване