сряда, 13 октомври 2010 г.

Сладкиш с ябълки и овесени ядки


Още миналия месец открих сезона на ябълковите сладкиши. Отново ми се искаше да избягам от типичните ябълково-тиквени аромати, които включват канела и карамфил. Реших да опитам с ванилия и не съжалявам.
Оригиналната рецепта е от форума БГ Мама. При мен претърпя доста изменения.

Необходимите продукти са:
150 мл. царевично олио
¾ ч.ч. /от 200 мл./ кафява захар
3 яйца
1 ч.ч. овесени ядки
1 ч.ч. брашно тип „Грахам”
½ ч.ч. бяло брашно
1 пакетче бакпулвер
1 пакетче ванилена захар
3 ябълки


Разбийте с миксер олиото, яйцата и захарта до пълното разтваряне на захарта. В отделна купа пресейте брашната с бакпулвера, добавета и ванилената захар. Добавете към яйчната смес заедно с овесените ядки. Ябълките обелете и нарежете на кубчета, внимателно прибавете към сместа. Пече се в предварително намаслена и набрашнена форма в загрята на 190 градуса фурна около 40 минути – до суха клечка.
Лек и много приятен на вкус. Свършва бързо :- )


18 коментара:

  1. Аз нямам нищо против канелените варианти, но с удоволствие бих пробвала нещо ново и различно! А и щом свършва бързо - каква по-голяма препоръка от това ? :)
    Поздрави, Зори!
    Ивейн

    ОтговорИзтриване
  2. Зори, дано да има едно парченце :)
    Иначе не се съмнявам, че свършва бързо - обичам канела, но за карамфила съм обяснила!
    Прекрасни снимки, които са част от удоволствието!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Ив, и аз харесвам канелените аромати, но ги пазя за истински студеното време :)
    Поздрави и от мен и хубав утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Дани, благодаря ти :)
    Няма, свърши вече, но за теб специално ще направя друг :)
    Прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  5. Зори,
    много хубав сладкиш!
    Здравословен и ароматен!
    Аз обичам и канела, и карамфил и ванилия!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Ябълка с канела си е класика, която много уважавам!
    Вкусно предложение Зори :)

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря, Роси :) И аз обичам тези аромати :)

    Така е, ДИве :) Благодаря ти :)

    Хубав утрешен ден, дами :)

    ОтговорИзтриване
  8. О, да, ванилията много подхожда, от опит знам :)
    Плюс това имам още малко от тиквата, която пекох (ама направо се олях с количеството), та ето къде ще отиде милата :))) Благодаря за рецептата, Зори :)
    Снимките са чудесни!
    Приятни сънища :)

    ОтговорИзтриване
  9. И аз за парченце се нареждам, с кафето. Обичам много печивото с ябълка, разбира се, че ще се възползвам от рецептата, благодаря ти, Зори! :)
    Прегръдки и хубав ден ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Зори,
    Обичам ябълки във всякакви варинати и ароматни допълнения, твоят изглежда неустоимо. И за мен едно парченце с кафето, ако може...
    Чудесен сладкиш и снимки, харесах и дървото с падналите, греещи ябълки. Както пише Дани - част от удоволствието.
    Поздрав, прегръдка и хубав ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  11. мн вкусно и лесно звучи, дали няма да стане и с обикновено олио или зехтин?

    ОтговорИзтриване
  12. Инче, тиква отива на много неща, а на брюлето ти е .... мммм
    Благодаря ти :)

    Еви, отдавна сме открили сходството във вкусовете ни :)

    Дианка, благодаря ти :)

    Солчице, не виждам причина да не стане със слънчогледово олио или зехтин, все пак оригиналната рецепта е с маргарин :) Царевичното в случая е въпрос на лично предпочитание.

    Приятна вечер и усмихнат утрешен ден от мен за всички ви :)

    ОтговорИзтриване
  13. Зори,
    заповядай при мен, имаш награда!

    ОтговорИзтриване
  14. Ти винаги имаш чудесни предложения, Зори! Обикновено са сравнително лесни и бързи за приготвяне, с достъпни продукти и много, много вкусни като краен резултат - какво повече от това?! Благодаря ти за идеите, които ми даваш :-)

    Поздрави сърдечни от мен приеми и пожелания за доволен, мил и уютен уикенд :-)

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, благодаря :)

    Дими, много драго ми стана от думите ти :) Радвам се, че ти допадат предложенията ми :)

    Хубав уикенд и на двечките пожелавам :)

    ОтговорИзтриване
  16. Ох,от един час се разхождам из блога ти.Интересен и увлекателен. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Благодаря, Нели :) много си мила :)

    ОтговорИзтриване
  18. Анонименмарт 03, 2015

    Сладкишът стана страхотен :) вече е в списъка с любимите ми рецепти :)

    ОтговорИзтриване