вторник, 28 декември 2010 г.

Орехова торта с портокалов аромат



Още една година неусетно се изтърколи и започва нова. Тъй като съм родена в края на годината личните ми години почти съвпадат с астрономическите. Най-вероятно не е случайно, защото аз вярвам, че човек избира родителите си и времето в което да се роди. Малко страдам от факта, че личният ми празник съвпада с толкова много други официални, но пък от друга страна това ме кара да се чувствам специална. От миналата година по това време ми идва идеята да отложа празнуването на рождения си ден през лятото. ‘що пък не, английските кралски особи го правят :-D
Не съм в настроение да правя равносметки за изминалата година, не че няма за какво, а и не ми се кроят планове в момента, не че не съм ги наредила и тях.
За това пък ще ви разкажа за една торта. С много масло. През декември маслото е най-често купуваният продукт от мен. Права е Ирина, като казва, че само мисълта за рецепта с цяло пакетче масло, ме кара да се чувствам по-тежка :-) Нооо.... все пак не ядем торти всеки ден, поне у дома, а и една торта е за повече хора, така че можем да отворим сетивата си и да се порадваме на аромата и превъзходния вкус.

Необходимите продукти за блата:

275 гр. безсолно масло
275 грама захар
5 големи яйца
275 грама самонадигащо брашно
1 ч.л. бакпулвер
кората на един портокал
85 гр. орехи, предварително запечени и фини смлени

За крема и украсата:

125 гр. масло
250 гр. пудра захар
350 гр. крема сирене /тип Филаделфия/
кората на един портокал
1 ч.л. портокалов сок
3 с.л. Grand Marnier
175 гр. орехи предварително запечени и едно нарязани




Разбийте маслото заедно със захарта с миксер на висока степен до като стане на пухкав крем. Прибавете леко разбитите яйца, хомогенизирайте. Пресейте брашното заедно с бакпулвера и прибавяйте на порции, разбърквайте с шпатула. Разделете сместа на две части. В едната добавете орехите, в другата портокаловата кора. Изпечете в еднакви форми застлани с пекарска хартия на 180 градуса на средна скара за около 30 минути.След като извадите от фурната, оставете във формата за 10 минути, след това охладете напълно върху метална скара.

За крема разбийте маслото до пълното му омекване, след това добавете крем сиренето, отново разбийте и добавете и захарта. Накрая прибавете и портокаловата кора и сока.
След като блатовете напълно изстинат, разрежете всеки на три.
Сглобете тортата, като редувате портокалов блат, сиропиран с ликьор, крем, орехов блат. Украсете с едро нарязаните орехи.

Посочената захар и в блата в крема на мен ми се струва много и я намалих в блата 200 гр. и в крема 200 гр.
Рецептата е за форма с диаметър 20 см. моята е 26 см. а и аз извадих по 2 с.л. от сместа за всеки блат, за да направя малката тортичка за в къщи. Така че при мен се оказа невъзможно разрязването на блатовете.
Голямата торта беше за колегите в офиса, и се оказа не много фотогенична. След като я разрязахме, установих, че блатовете са поели влага и са увеличили обема си, така че можеше да ги разрежа. Препоръчвам разрязването да става само със специално приспособление.
Рецептата от тук.
 


23 коментара:

  1. Прекрасна торта си избрала, Зори!
    А маслото в тази част на годината не е много!
    Питай моето коте, то ще ти каже
    защо похапва повече сега!
    Още веднъж ти пожелавам всичкото щастие на света!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, Дани :)
    Крепка прегръдка и за теб!
    Усмихнат утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотна торта! Точно като за мен - има орехи, няма какао... остава да кажеш кога точно ти е рождения ден за да дойда лично да ти поднеса най- сърдечни пожелания и да опитам от тортата!
    Прегръдки и от мен Зори!

    ОтговорИзтриване
  4. Руми, беше вчера. Има още малко от нея, така че ако побързаш :D
    Благодаря ти :)

    ОтговорИзтриване
  5. Великолепна торта, Зори! И права си, родената си на специален празник и само по себе си това те прави специална :-) Надявам се, че си имала чудесен ден!

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Зори, деня ти е специален, но и тортата, която си избрала е страхотна - много нежна :) маслото ще го мислиш напролет :)
    Лека нощ :) и поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Напълно съм съгласна с написаното за маслото и от теб и от Дани!:)

    Чудесно изглежда тортата!С най-хубави пожелания послучай Рождения ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Честит празник, Зори, сигурна съм, че всички сте изкарали страхотно, особено с тази чудна торта.:)
    Много крем, орехчета, точно за мен работа.:)) Много ми харесва рецептата.:)

    ОтговорИзтриване
  9. Честит Рожден Ден, Зори!
    Макар и на патерица, за пожелания от сърце никога не е късно. Пожелавам ти година изпълнена с много любов, с много радост, с много лични успехи и за да им се радваш пълноценно - много здраве за теб и обичните ти хора!
    Тортата е прекрасна комбинация от вкусове и аромати и изглежда много изкушаващо!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  10. Честит рожден ден,Зори!
    Много здраве,много любов,много късмет ипрез новата година!
    Обичам орехи...непременно ще опитам тортата! :)
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Честит рожден ден, Зори!
    Здраве и много късмет :)

    Тортата е прекрасна - обичам страшно много орехови работи, така че тази няма как да не ми допадне :)

    Това с празниците и рождения ден ми е познато. Синчето празнува имен ден, рожден ден, после Коледа, Нова година, всичко това през седмица :) Както казва баба му - цяла година нищо, накрая една камара подаръци, чак се пренасища :))

    Весело празнуване на Новата година!

    ОтговорИзтриване
  12. Честит рожден ден, Зори отново! Тортата е прекрасна, а сигурно и на вкус е такава. Напоследък все бели тортички показваш :). Поздрави и весело посрещане на Новата година!

    ОтговорИзтриване
  13. Миленка, благодаря ти!
    Поздрав и прегръдка и за теб!

    Пепи :) мерси, по-вкусно е с масълце какво да се прави :)

    Благодаря, Диди :)

    Ронка, комбинацията е убийствена :)

    Благодаря, Лети! Много си мила!

    Краси, благодаря :)

    Инче, не му е лесно на детенце, да знаеш :)

    Мира, без да искам вече за втора година приготвям доста сходни торти за рождения ден на половинката и за моя :)

    Благодаря на всички за пожеланията! Хубави дни до края на годината ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  14. ЧРД,на патерици!:D:D:D
    Бъди много,много щастлива!:D

    p.s.тортата е супер;)

    ОтговорИзтриване
  15. Зори,
    Бъди здрава, обичана и много щастлива! Ти специална, родена си на специален ден - няма нищо случайно...
    Прекрасна торта,
    типично зимно празнична -
    с много вкусове и аромати,
    чудесни снимки.
    Прегръдки и много усмивки, Диана

    ОтговорИзтриване
  16. Най- хубави пожелания и от мен , послучай рожденият ти ден Зори !
    Тортата е чудесна !!!
    Весело посрещане на Новата година :))))

    ОтговорИзтриване
  17. Онди, благодаря!

    Дианка, благодаря ти! Прегръдка и за теб!

    Благодаря, Сабина! Весело и на теб!

    ОтговорИзтриване
  18. На патерици, но от сърце ти поднасям пожелания за здраве, щастие и сбъднати мечти, Зори!
    Тортата и снимките са вълшебни!
    Прегръдки

    ОтговорИзтриване
  19. Еви, благодаря! Всичко най-хубаво от мен за Новата година!

    ОтговорИзтриване
  20. Happy New Year ♥
    Moltissimi Auguri
    per uno splendido 2011

    ОтговорИзтриване
  21. Thanks, Stefania :) All the best in the New Year for you :)

    ОтговорИзтриване
  22. Happy Birthday dear Eos!
    Your birthday cake looks wonderful. :)

    ОтговорИзтриване