четвъртък, 9 декември 2010 г.

Медена торта


Харесвам тортите с много на брой тънки точени блатове. Винаги съм смятала, че приготвянето им е тежка и трудоемка работа и съзнателно съм ги избягвала. Е, не е като да си купиш готови блатове от магазина и да забъркаш някой разтворим крем. Но времето и усилията си заслужават. Определено ще се прави пак и с други вариации в крема.
Рецептата е от Гответе с мен!

Необходимите продукти за блатовете:

100 гр. захар

1 яйце
50 гр.  краве масло
50 гр. мед
1 ч.л. сода
1 ч.. ванилова есенция
250-260 гр. брашно

За крема:

200-250 гр. масло със стайна температура

300-400 гр. кондензирано мляко
настъргана кора на портокал




Разбийте яйцето със захарта на пухкав крем. Сложете меда и маслото в неголям съд на умерен котлон, когато се разтопят прибавете содата. Бъркайте непрекъснато до като сместа придобие светъл карамелен цвят. Свалете от огъня и продължете да бъркате, прибавете яйчната смес, ванилията и постепенно и брашното. Бъркайте с дървена лъжица до хомогенизиране на сместа. Оставете да „почине” за един час. Разделете тестото на шест части, разточете блатове и изпечете всеки за 4-5 минути в предварително загрята на 200 градуса фурна. Охладете всеки върху скара с хартията на горе. С подходяща форма изрежете еднакви кръгове с диаметър 18 см.

За крема разбийте маслото с кондензирането мляко и добавете портокаловата кора. Сглобете тортата като редувате блат с крем. Украсете със смлени орехи или натрошените обрезки от блатовете. 

30 коментара:

  1. It looks wonderful, I worked as part of our game, "FBI gloves" .. yours is truly beautiful!!
    Best regards, Nada!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесна торта, Зори, доста си се потрудила, като знам каква е пипкава:)) Но пък си струва труда.:) Да ви е сладко, поздрави:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Зори, тортата е зимна приказка! И с тези медни блатове... Отдавна съм им хвърлила око на няколко такива торти и на скоро си мислех, че следващата може и да е такава.

    Исках да те попитам за крема, който си ползвала. От написаното от теб не ми е ясно дали ти е харесал или мислиш, че друг крем би бил по-подходящ.

    Чудна е и коледното настроение виждам, че е достигнало и до теб :). Поздрави и хубави дни!

    ОтговорИзтриване
  4. Jako mi lepo izgleda i fotke su ti super a pogotovo mi se svidja tvoj odraz u kuglama :)

    ОтговорИзтриване
  5. Тhanks, Nada :)

    Благодаря, Ронка :) пипкава е, но си заслужаваше, рожденикът още повече :)

    Мира, кремчето е много хубаво, ароматно, но за моя вкус - сладко, следващия път ще е като френската селска торта, със заквасена сметана :)

    Hvala, Olja :) Sve najbolje za tebe :)

    Поздрави, момичета и хубав следобед ви желая :)

    ОтговорИзтриване
  6. Зори, много е нежна и снежна тортата!
    Нищо, че отвън още няма сняг :)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. :)) зимна вкуснотийка ,браво

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесна е тортата ти Зори !
    Последната снимка е мнооого апетитна .
    Поздрави и хубава вечер ! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Зори, разкошна е тортата - истинско медено бижу! Бях се наканила и аз да я правя за моя рожденик, но той си хареса шоколадова. :)
    Здраве и успехи желая и на теб, и на виновника за направата на тортата! :)
    Прегръдки

    ОтговорИзтриване
  10. Зори, прекрасна е тортата :)
    Струвало си е усилието!
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  11. Зори,
    тортата е зимна приказка - визия и стоплящи аромати на масло, мед и портокал.
    Чудесни снимки и презентация,а разрезът на тортата е страхотен.
    Поздрав, прегръдка и сладка вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  12. Зори,
    тортата е вълшебна зимна приказка!
    Чудесна! Ароматна и красива!

    ОтговорИзтриване
  13. Зори, обожавам я тази торта, само че никога не съм я приготвяла.
    Мислех си точно за празниците да я спретна, благодаря че ме подсещаш :)

    А с млечен крем дали ще е хубаво? Като чуя 250гр масло и направо се усещам с 5кг по-тежка :D

    ОтговорИзтриване
  14. Любима торта!
    Зори, изглежда страхотно!

    ОтговорИзтриване
  15. Зори, чудесна торта!
    Изглежда много нежна и много вкусна!!!
    ърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  16. Много обичам торти с медени блатове, да не кажа, че са ми любимите! И не смятам, че са чак толкова трудоемки :) Твоята изглежда перфектно, Зори! За вкуса-няма съмнение!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Ай, ай, ай... приказно съблазнително изглежда, Зори! Отлично си се справила, поздравления!
    Досега не съм точила благове за торта, именно защото ме е страх, че ще бъде пълен провал :))

    Хубав уикенд :)

    ОтговорИзтриване
  18. Ще дойде снега, Пепи :)
    Благодаря ти :)

    shadows :)))

    Благодаря, Сабина :) Поздрави и за теб!

    Stefania, thanks :)

    Eви, благодаря ти :) Изборът беше мой, но той остана доволен :)

    Vera, thanks :)

    ОтговорИзтриване
  19. Благодаря, Дани :) Определено си заслужаваше :)

    Дианка, благодаря :) Наистина портокал, масло и мед и много сгряваща комбинация :)

    Роси, благодаря ти :)

    Ами, Ири не виждам защо да не стане, и на мен това количество масло ми е малко стряскащо, но това е малка торта, предвидена за повече хора, парченцата са малки и мисля че не е толкова фатално :)

    ОтговорИзтриване
  20. Руми, благодаря :)

    Мария, поздрав и за теб! Благодаря!

    Ив, съгласна съм с теб, само трябва човек да се престраши да я направи :)

    Инче, убедена съм, че ще ти се получи, опитай, не е страшно :)

    ОтговорИзтриване
  21. Eos this cake looks so beautiful that you should be really proud of your self. :)

    ОтговорИзтриване
  22. Медените торти са ми едни от най-любимите като вкус!
    И наистина медените блатове са неустоимо вкусни,а твоят разрез с тези тънки листове е чудесен!
    Много ми хареса и елегантната украса и представяне!
    Ще трябва да пробвам с този крем, досега съм я правила само със сметанов.А и присъствието на портокал звучи толкова обещаващо:)

    Поздрави!

    ...така ми се прииска сега да имам едно парченце при мен..

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря, Диди :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  24. looks so delicious!

    have a great time,
    Paula

    ОтговорИзтриване
  25. Здравей, тъй като досега никога не съм правила торта (дори и с готови блатове), би ли могла за такива като мен (без никакъв опит) да обясниш по-подробно: например не ми е ясно с каква дебелина трябва да бъдат разточени блатовете и какво точно имаш предвид с "Охладете всеки върху скара с хартията на горе." Каква е тази хартия? Каква е идеята...?!?
    Предварително ти благодаря, много се надявам да ми отговориш, защото мъжът ми е фен именно на медените торти - такава често ядяхме, домашно приготвена в един хан в Тетевен и той я боготвори!

    ОтговорИзтриване
  26. Здравей, Мина! За удобство блатовете се пекат върху пекарска хартия - така не залепват върху тавичката и се изваждат и пренасят по лесно. Блатовете се разточват тънко - примерно с дебелина 2-3 мм. Според мен ще ти бъде по-лесно да ползваш сладкарски ринг и да точиш директно върху пекараската хартия. Вземаш топче тесто, разточваш, с ринга маркираш очертанията на блата, ако не можеш да го разточиш идеално, изрязваш стърчащите парчета и докато самия ринг е върху блата с изрезките запълваш местата, на които няма тесто. Когато се изпече тези кръпки няма да се виждат.
    В руските магазини Берьозка се продават готови блатове за торта медовик, също ще ти свършат работа :)

    ОтговорИзтриване