неделя, 10 април 2011 г.

Супа с дробчета

Много лесна и приятна супа. Дори такива като мен, които не обичат дреболии, я харесват. Подходяща е за предстоящите пролетни празници, а и за всеки ден, защото се приготвя бързо, стига да имате приготвен дроб – агнешки примерно, сварен и нарязан на кубчета като за дроб сърма. Аз си го разделям на порциики около една чаена чаша от 250 мл. и ги държа във фризера, за да са ми винаги под ръка.



Необходимите продукти:

1 ч.ч. сварен и наситнен агнешки дроб
1 морков
1 малка глава кромид лук
1 с.л. брашно
1 ч.л. люто пиперено пюре
2 с.л. доматено пюре
1 л. бульон /костен, пилешки, зеленчуков/
2 с.л. ориз
2-3 с.л. зехтин
малко масло
джоджен
мента
сол

Настържете моркова с ренде, а лука нарежете на много ситно. Загрейте зехтина с малко масло /само за аромат/ в тенджерата, в която ще приготвяте супата, и запържете леко моркова и лука. Прибавете дробчетата, оставете за 1-2 минути и добавете и брашното, разбъркайте и добавете 250 мл. горещ бульон, добавете доматеното и пипереното пюре, джоджена и ментата, разбъркайте хубаво до разтваряне на пюретата. Добавете и останалия горещ бульон, ориза и варете до готовност. Посолете. Сервирайте с резен лимон.

19 коментара:

  1. Зори, аз обичам такива супички,
    а твоята ще я хапна с удоволствие :)
    Прегръдки и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Дани :) Има купичка и за теб :)
    Прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  3. Чудна е, Зори!
    Това е любимата супа на моя съпруг, но и с други дреболийки!
    Много е вкусна!
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря, Роси :) Това любимата супа и на моя съпруг :)
    Хубава нова седмица и за теб!

    ОтговорИзтриване
  5. А моя съпруг агнешки супи не обича. Затова пък е любима на мен и госпожицата, но обикновено е с всички дреболийки. А дроба винаги остава. Вече ще знам и ще пробвам по твоя начин, Зори, звучи много вкусно!
    Хубава и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Хм, Пепи, то и аз до скоро изобщо не вкусвах агнешко, но баща ми така го приготвя, че се понаучих да го ям, даже и да го готвя :)
    Усмихната седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. С една дружка сме се заканили да си направим само за двете нещо подобно, защото и нейното и мой домочадие се мръщи на идеята :)
    Хубава неделна вечер и седмица, Зори!

    ОтговорИзтриване
  8. Хм, ДИве :) ако ти харесват такива супи, добре се получава и с други дреболии, аз предпочитам само с дробчета :)
    Поздрави и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Изкусителна е, Зори! Опитвала съм супа с дроб, но в чешки вариант и много ми хареса. :)
    Прегръдка с пожелания за спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Very interesting recipe Eos, I never had liver soup and I must admit that I'm curious about its taste. Yours looks wonderful. :)

    ОтговорИзтриване
  11. Еви, ще ми бъде интересно, ако споделиш такава рецепта :)

    Thanks, Andrea :)

    ОтговорИзтриване
  12. Зори,
    много вкусно и апетитно предложение!
    Харесва ми и ще се възползвам от идеята.
    Поздрави и усмихната нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря, Дианка :) Ще се радвам, ако ви се хареса :)
    Поздрави и за теб!

    ОтговорИзтриване
  14. Уби ме, Зори :)) Човек винаги може да научи нещо ново, а и да опита, де :))

    Хубава и усмихната вечер :)

    ОтговорИзтриване
  15. Хехехе, Инче, с една супа ли? Много им се мръщех на тези супи и се чудех как ги хапват хората, но наистина никога не е късно да опиташ нещо ново :)

    ОтговорИзтриване
  16. А и вкусовете с времето се възпитават, така мисля...Зори,тази супичка звучи и изглежда много апетитно, толкова , че да превземе мислите ми за изветно време. Няма май да мирясам, докато не я направя!

    ОтговорИзтриване
  17. Ив :) ще чакам впечатления :)

    ОтговорИзтриване
  18. Много обичам такава супа. Приемаш ли гости, че моите малко трудно я възприемат и аз страдам заради тях?:)

    ОтговорИзтриване
  19. Руми, заповядай :) винаги съм готова за тази супа. Половинът е голям любител на супите и когато спешно се налага да приготвя супа, тази ме вади от ситуацията :)

    ОтговорИзтриване