петък, 12 ноември 2010 г.

Гулаш

Последните дни имам толкова много работа, че почти не ми остава време за готвене. Добре че е половинката да се грижи за изхранването ни. Но гулашът от днешната рецепта е мое дело. Интересно предложение има и при Дани.


За това ястие мога да кажа, че за мен е любов от първа лъжица. Гулашът е доста популярна гозба и има много варианти за приготвянето му. В Унгария, от където произхожда, така наричат и супата и месното ястие овкусено по типичен начин. Именно в Унгария преди десетина години беше и първата ми среща с него. Зимно време, около Коледа, чакахме на километрична опашка, за да влезем в Австрия. Ясно е, че на такива места се огладнява и наоколо има и къде да се хапне. Най-вероятно половинът е поръчвал, донесоха ни димящ супник и две чинии и... както казах „любов от първа лъжица”. По неизвестни сега причини тогава реших, че това е много трудно за приготвяне ястие и се започна една мъка, всеки път когато имаше възможност или ние носехме фиксове за приготвянето му, или си купувах консерви, поръчвала съм и на един приятел, който пътува често и той да ми носи. После зачеркнах от кухнята си всички готови храни и заготовки и си купих една книга „Рагу и гулаш” на издателство Хомо Футурус, поразгледах я и я подредих при другите ми готварски книги. До преди няколко месеца, когато се открехнах /хапвайки хумус/, че вълшебната съставка на гулаша е кимион.
И така, за един вкусен и ароматен гулаш ще ви трябват:

400 гр.говеждо или телешко месо
1 глава кромид лук
2 с.л. брашно
1 ч.л. червен пипер
2 картофа
2 с.л. мас / аз ползвам царевично олио/
1 л. костен бульон
черен пипер, кимион и сол на вкус


 Задушете много ситно накълцания лук  в мазнината, към него добавете и нарязаното на дребни късчета месо. Казват, че е хубаво месото да е с жили, за да се сгъсти бульона от продължителното варене. Обикновено използвам шол, който старателно съм почистила и нарязала на малки парченца. След като месото смени цвета си се прибавете и брашното и се оставете на огъня леко да се запържи. Разредете с бульон докато покрие месото. Слагат се подправките и готвенето продължава до омекването на месото. Прибавете и нарязаните на малки кубчета картофи, долейте още бульон, посолете на вкус и варете до готовност. С подправките аз добавям и две чаени лъжички люто пиперено пюре. Вкусът е невероятен. 

18 коментара:

  1. Уф, ама и ти си една... сега ще трябва утре след работа гулаш да си правя (много съм станала пощелива :)))
    Това с нямането на време, напоследък много яко го усещам. Няма да ви казвам по кое време се прибирам вечер, пак добре че е не след 00.30, че и такива случаи съм имала.
    Снимките са страшно изкушаващи, пък и точно по такива манджички си падам, съм казвала неведнъж. После ще се похваля :)))

    Хубав уикенд, Зори :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ех, Инче :) трудно е, знам.
    И аз обичам храна, която се хапва с лъжица :)
    Хубав уикенд и за теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Присъединявам се към отбора с лъжиците :) и с дефицитното време.
    Зори, много е апетитен гулаша, а и лесен за изпълнение. Всъщност най-трудното е хубавото месо да намерим, май.
    Благодаря за споделената рецепта, сега и тя ще ми тегне на сърцето :)

    Хубави почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Looks very tasty, like eating with a spoon heavily in these cold winter days!!
    Greetings, Nada!

    ОтговорИзтриване
  5. Анонименноември 13, 2010

    Зори, тези любови от пръв поглед дълги години глождят човек :). Много ми хареса историята на срещата с гулаша :). Не съм хапвала гулаш, че нали съм най-вече по постното, но ще си отбележа рецептата за милото. На него може да се услади като виждам разказът ти, а и коментарите тук. Поздрави и хубава почивка!

    ОтговорИзтриване
  6. I love good gulaš. It's traditionally made in some parts of Croatia to so we all have our own recipes for it.
    Yours looks so delicious and I love the seasoning with caraway (kumin). Wonderful recipe Eos. :)

    ОтговорИзтриване
  7. Мммм, много вкусно, Зори, обожавам такъв тип ястия.:)
    Снимките са си много хубави, щом успя да ме накараш да се насоча веднага към кухнята.:)))
    Поздрави!:)

    ОтговорИзтриване
  8. Ох и аз много го обичам, Зори!
    Често приготвям вкъщи, защото пък съпруга ми направо го обожава. При всичките ми усилия, обаче, макар че става вкусен, никога не мога да го докарам, така както го правят в Унгария.
    Мисля, че проблема е в червения пипер, унгарците имат толкова разновидности... Сега обаче, си купих "гулашова паприка" от Унгария :)) Остава да намеря и хубаво месце и ще пробвам това гулашово червено пиперче.
    Твоя гулаш изглежда много апетитно, ще прибавя и кимион, както казваш.
    С благодарности за прекрасната ти публикация и сърдечен поздрав от мен!

    ОтговорИзтриване
  9. Страшно изкусителен е станал, Зори :)
    И кимион, и малко лют червен пипер е страшно вкусен с това ястие!
    Поздрави, прегръдки и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
  10. Зори, готова съм с гулаша ти :))) Чакаме малко да изстине и почваме. Ако остане малко за утре, ще го снимам :))
    Благодарности за рецептата.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Охо, Инчето е дори вече готова с нейният гулаш :-)
    А аз още преглъщам гладно пред страхотните снимки :-) На гулаш не отказвам, Зори :-)Чудесен е!

    Весел уикенд :-)

    ОтговорИзтриване
  12. Чудесна рецепта и представяне, Зори!
    Аз, с моето ангажиране и в събота, и неделя, мога само да мечтая. А Ина допълнитено ме изкушва.
    Обичаме гулаш и винаги съм считала, че червеният пипер е разковничето.
    Благодаря и хубава неделя, Диана

    ОтговорИзтриване
  13. Зори, вкусна рецепта и поднесена по елегантен начин! :)
    Приготвям го по подобен начин, а рецепти и разновидности има безброй. :)
    Прегръдки и спокоен уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  14. Както изглежда, всички обичат гулаш :)
    Пепи, права си за месото. Мъжът ми купува телешко от един сирийски магазин. Доволни сме.

    Thanks, Nada :) You are wright, the winter is coming...

    Мира, така е :) Благодаря ти :)

    Thanks, Andrea :) Yes, there are various goulash recipes.

    Благодаря ти, Вероника! Поздрави и за теб!

    Лети, съгласна съм за пипера. Аз ползвам червен пипер от Сърбия, а лютото пиперено пюре е пак от сирийския магазин, много е качествено.

    Мда, Дани :) В книжката има и други рецепти, ще трябва да пробвам и някоя друга :)

    Инче, опасна работа си :) Ще се радвам, ако ви е харесал.

    Миленка :) и аз така:)

    Дианка, прави сте с Лети за червения пипер, трябва да е много качествен.

    Еви, благодаря ти :)

    Хубава неделя ви пожелавам, момичета!

    ОтговорИзтриване
  15. Зори, мерси, отново! Много е вкусно това нещо, пък и лесно се прави (аз ползвах обаче свинско).
    Ето доказателството :)))
    Хубава неделя и прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  16. Инче, благодаря че ми се довери :) Прегръдка и за теб!

    ОтговорИзтриване
  17. Гулаш, значи, добрееее,така съм се затъжила за домашна храна вечееее, къде да си направя резервация? Пристигам! То това моето е нечовешко :(

    Прегръдка и усмихната седмица от мен :)

    ОтговорИзтриване
  18. ДИве, гулаш няма вече. Пилешка супа и гювеч? И меденки?
    Успешна седмица и на теб :)

    ОтговорИзтриване