неделя, 21 ноември 2010 г.

Обикновен пандишпанен сладкиш



Чудя се как да започна, но все още съм под въздействието на едно доста неприятно събитие. Откраднаха ми фотоапарата. Вярно е, че беше стар и с не много големи възможности, но аз си го обичах и ми служеше вярно. Огорчението е, че изчезна сред познати хора и с ценни снимки в него.
Почти веднага половинката ми ми купи нов, ясно съзнавайки че за мен е истинска драма да нямам фото. Сега свикваме един с друг и аз се уча : -)
Като за първи опит нещо съвсем обикновено. Най-често приготвяният сладкиш от моето детство, с рецепта успешно ползвана и като блатове за торти, рула и основа за най-различни кексове.


Необходимите продукти са:
4 яйца /размер М/
1 ч.ч. / от 250 мл/ захар
4 с.л. вода
4 с.л. олио
1 ч.ч. / от 250 мл./ брашно
аромат по избор /ванилия, лимонова кора, ром, кафе/

Разбийте яйцата с миксер заедно със захарта до утрояване на обема и пълното разтопяване на захарта. Добавете водата, избраният аромат и олиото и отново разбъркайте. Пресейте брашното и прибавете на части при непрекъснато внимателно разбъркване с шпатула. Сместа трябва да бъде хомегенна. Печете в предварително намаслена и набрашнена форма в загрята на 180 градуса фурна до суха клечка.
Иползвала съм тръстикова захар и царевично олио. Резултатът е отличен и с обикновена бяла захар и слънчогледово олио. Препоръчително е да се ползва бяла брашно, с типово не е толкова въздушен и мек. 


21 коментара:

  1. желая ти хубави дни с новото фото, и да забравиш неприятната случка :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Зори, много неприятна случка, а още по-лошо е, че е станало сред познати. За съжаление и тези неща се случват все още в наши дни.
    Пожелавам ти с новия апарат да уловиш само хубави и щастливи мигове и да запечаташ много красота от твоите походи.
    Сладкиша е страхотен, поздравления, този пандишпан връща всички ни към детството. И :) рецептата винаги действа без грешка - няма начин, да я объркаш.
    Аз ти благодаря обаче за побутването в посока "телешко месо" - наканих се най-после и купих (имам тук едно много хубаво магазинче от производители) и си направих любимото телешко варено :) но случих на месо, много крехко.

    Поздрави и успешна нова седмица на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Честита нова придобивка, макар и заради неприятен повод, със здраве да си я използваш и много вкусотии като този сладкиш да ни покажеш!:)))

    ОтговорИзтриване
  4. Зори, честито :)
    Сладкиша е толкова въздушен!
    Прегръдки, усмихната и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Не тъжи за това, което не можеш да промениш, вдигни глава и продължи напред, Зори! Голяма прегръдка, сигурна съм, че скоро ще свикнеш с новия апарат и ти желая само щастливи мигове и вкусотии да заснемеш с него! :)
    Сладкишът е разкош, навява и на мен мили спомени от детството, когато правех първи опити да кулинарствам! :)
    Прегръдки и пожелания за успешна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Зори,
    съжалявам да прочета за случилото се.
    Чудеса сте направили с новия ти фотоапарат - класика в сладкарството,
    прекрасни снимки, композиции и презентация.
    Желая ти мили спомени и много хубави моменти заедно.
    Поздрав, прегръдка и много усмивки, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Неприятно, но така пък си имала повод да получиш чисто нов апарат!:-)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Анонименноември 22, 2010

    Честита нова придобивка и от мен Зори .
    Сладкишът е чудесен !
    Поздрави и хубава нова седмица . :)

    ОтговорИзтриване
  9. Честит нов фотоапарат, Зори!
    Забрави за неприятната случка и улавяй само хубави емоции и чудесни кулинарни моменти, които само ти можеш да сътвориш!
    Това е любимият ми кекс!
    Въздушен и много вкусен!

    ОтговорИзтриване
  10. Всяко зло, за добро :-) Честито ново фото, Зори! Много хубави моменти и вкусни гозби да запечаташ с него!
    Този сладкиш ме върна и в моето детство :-) Разкошен е!

    Спорна и усмихната седмица :-)

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря, Лоис :)

    Пепи, много се радвам, че съм те върнала към телешкото :)
    Благодаря ти :)

    Вероника, благодаря :)

    Прегръдка и за теб, Дани :) Мерси :)

    Благодаря за куража, Еви :) Ще се справя :)

    Дианка, благодаря ти, толкова си мила :)

    Така е, Мария :)

    Сабина, благодаря ти :)

    Роси, и на мен е любим. Благодаря :)

    Така е, Миленка. Винаги има и нещо положително :)

    Благодаря на всички ви за милите думи, желая ви хубава и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Е, забрави гадната случка - я виж какви прекрасни снимки си направила с новия! И кекса е чуден!
    нови вдъхновения с новото фото!
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  13. Eos, I'm very sorry to hear about your camera but new one seems to do a great job to.
    This cake sounds very delicious. :)

    ОтговорИзтриване
  14. Тhanks, Andrea :)
    The new one is much better :)

    ОтговорИзтриване
  15. Зори, нека новият фотоапарат ти донесе много удоволствие при заснемане на резултатите в кухнята :-D И не само: нека всичко, което заснемаш предизвиква и припомня хубави емоции!

    Сърдечни поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря, Дими :)
    Поздрав и прегръдка и за теб!

    ОтговорИзтриване
  17. Анонименноември 30, 2010

    Зори, снимките с новия фотоапарат са чудни! Жалко за стария, но новата придобивка се включва много добре. Приятно и леко свикване!

    ОтговорИзтриване