неделя, 31 юли 2011 г.

Клафути с къпини


 Ей, няма написване този пост. Никакво вдъхновение за писане... пак и отново. А никак не обичам да „сервирам” само рецептата. В същност имам няколко рецепти за споделяне, но поради трайното отсъствие на моята Муза, ги оставям за по-добри времена. Много съм крива в последните дни. Струва ми се, че в момента в който прекрачвам прага на работното си място захапвам половин лимон и го държа в устата си цял ден. Всички познати на мен техники и методи за релакс действат частично и за кратко. Решението ми e ясно, взето е отдавна, но защо се бави момента? Явно не е узрял...е, аз съм упорит човек...
По добре да престана да се жалвам и да напиша рецептата на този прекрасен десерт. Палачинка с плънка, поповър с плодове, плодов крем сладкиш? Топло или студено клафутито е прекрасен летен сладкиш. Да, да, зная че оригиналът е с череши, и то с костилки. Но традициите не са това, което бяха и клафути правим с всички летни плодове. Прекрасно е.
Точно за това ще са необходими:

300 грама къпини
200 мл.млечна сметана за готвене
¾ к.ч. кафява захар
1 к.ч. брашно
1 к.ч. прясно мляко
3 големи яйца
масло
още малко захар
аромати /ванилия, лимонова кора/


Измийте и подсушете добре къпините. Разпределете ги в 6 бр. индивидуални формички или метални купички за крем карамел, които предварително сте намазали добре с масло. Поръсете по дъното и стените малко кафява захар, преди да сложите плодовете. Разбийте захарта с яйцата, сметаната и млякото, добавете ароматите. Разпределете сместа върху къпините. Не препълвайте формичките, най-добре до ¾ от обема. Печете в предварително загрята на 180 градуса фурна около 30 минути до приятно кафяв загар.
Ако предпочитате десерта топъл, се хапва директно от купичката, можете да го поднесете и добре охладен с малко пудра захар и още плодове.
С пожелание за слънчев и усмихнат август!

18 коментара:

  1. Зори, познато ми е такова състояние на духа, на всеки се е случвало. Но започва нова седмица, тя ще е по-позитивна, сигурна съм. А колкото до уводните думи, понякога музата също си взема почивка, така че на всеки ни е простено, да предложим само рецепта. При теб не е проблем, такива прекрасни снимки и вкусни рецепти, значи всичко е наред.:-))) Клафутите са чудесни, ароматни и със сигурност много вкусни. Права си, че и студени се услаждат.:-)))
    Прекрасна, спокойна и позитивна нова седмица ти желая от сърце!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз имам дни, в които ми е много криво. Лошото е, когато човек влезе в серия от такива, но пък винаги след това закономерно следват усмихнати дни. Пожелавам ти по-бързо да се появят на хоризонта.
    Клафутито е направо прелест, при това с обичаните от мен къпинки :)
    Зори,пожелавам ти през новата седмица, нов късмет и повече поводи за усмивки!

    ОтговорИзтриване
  3. Защо ли ми е като deja vu ?
    И аз прилагам разни трикове, този лимон да не е в устата ми / а и за зъбите не е полезен :)/
    Не винаги се получава разбира се,
    но като сготвя нещо вкусно и ми се иска да го споделя, макар и малко
    "постно" без предварително "омайване".
    А твоето предложение е толкова вкусно и оригинално поднесено :)
    И снимките ти са наслада за очите!
    Още ли си с лимона?????
    Сигурна съм, че го няма :)
    Зори, една прекрасна , много усмихната седмица ти пожелавам от сърце!!!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Зори прекрасни са твоите клафути!А за снимките ти си знаеш-чудесни са!Харесвам стила ти на фотографиране!Аз съм лаик в това отношение и съм много шарена!Даже се смеем с приятели,че един ден ще бъда от бабите срозово червило,перли и шапка:)
    Пожелавам ти една успешна,лека и усмихната седмица!Всеки път,когато видиш отражението си в огледалото се усмихни и си кажи:
    Аз съм здрава,красива и щастлива жена!
    Оцени мига:)

    ОтговорИзтриване
  5. Много изкусително са поднесени тези сладкишчета! От доста време се каня да ги пробвам, но все нещо друго захващам. С къпини ще са страхотни! Тъкмо сега ги има в изобилие.

    Хубава нова седмица ... и вдъхновение :))

    ОтговорИзтриване
  6. Харесва ми, Зори -
    естествено не състоянието,
    а ароматното клафути.
    Ще се справиш, убедена съм ... Усмихни се!
    Сега поздрави, прегръдка и хубаво августовско лято,Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Зори, много ми харесаха твоите клафути - чудесни са!Хапка от тях сигурно е допринесла за подобряване на настроението ти:).
    Поздрави и повече слънчеви усмивки през новата седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Анонименавгуст 01, 2011

    Ооо, Зори, в плодовите десерти е истината... и в почивката... май :). Пожелавам ти скоро да можеш да се излежаваш някъде и да забравиш за лимоните до зимата (е, може нещо в десертче да ги вложиш, та да те ободрят с аромата си). Много хубава снимка е последната. Пожелавам ти релаксиращ и приятен август!

    ОтговорИзтриване
  9. Момичета, благодаря ви за позитивните думи и мило отношение :)

    Мони, права си. Всеки има такива моменти. Много се радвам, че харесваш снимките и рецептите ми :)

    Лети, наистина не е добре, когато човек влезе в такава серия... дано добрата дойде по-скоро :)
    Благодаря ти!

    Хихихи, Дани :) нали ти казах, оставям го преди да се прибера :)
    Благодаря ти! И твоята седмица да е хубава и усмихната!

    Кате, благодаря ти! Страхотен съвет :)
    И аз съм лаик, и имам толкова много да уча...
    Розовото червило, перлите и шапката също са стил :)

    Ели, благодаря :) Хубава нова седмица и за теб :) Целувки за двете ти сладурани!

    Дианка, усмихвам се :) Благодаря :) Силна прегръдка от мен!

    Аелис :) много си мила. Права си, определено :)
    Поздрави и за теб!

    Мира, в почивката и промяната :) По принцип харесвам лимони... но всичко зависи от гледната точка :)
    Благодаря ти!
    Усмихнати и леки августовски дни и за теб :)

    ОтговорИзтриване
  10. Чуден десерт си спретнала!:) Изглежда много изкушаващо, а и със сигурност е вкусно, особено с тези къпини! :)
    Поздрави и приятна седмица! :)
    Миро

    ОтговорИзтриване
  11. Е,Зори,добре,че все пак малко те е навестила музата,та ни зарадва очите с този великолепен десерт!Една такава порция клафути ще е страхотна наслада за небцето!

    С пожелание от лимона да си направиш все пак лимонада,а не да ти разваля настроението!
    Прегръдки!
    Роси

    ОтговорИзтриване
  12. Миро, благодаря :) Къпините наистина са страхотни :)
    Хубави августовски дни за теб!

    Роси, лимоните са прекрасни и полезни, но наистина понякога повечко киселеят :)
    Прегръдка и за теб! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  13. Зори, пак съм аз, в поста ми от 30 юли има изненада за теб, мисля, че не си я видяла още.:-)) Дано и тя да спомогне за справяне със ситуацията. Усмихни се!:-))
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  14. Мони, благодаря :) много си мила :)

    ОтговорИзтриване
  15. Зори, преглътна ли лимона вече :))
    Чудесно предложение за десерт ни поднасяш, пък и мързеливичко, като за лято :)) Палачинка с пълнежа... Вкусотия ще да е!

    Поздрави и хубав, дано и по-усмихнат да е край на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  16. мн вкусно изглежда, и снимката на цветето е мн добра, футуристична. Пък то вдъхновението я го има, я не, ще си дойде

    ОтговорИзтриване
  17. Пепче, лимонът си е лимон... няма какво да го обсъждаме :)
    Благодаря ти, гледам че и ти си имала приятна забежка из природата :
    Хубав уикенд!

    Солчице, много интересно това цвете, разцъфва от нещо като царевичен мамул :)

    ОтговорИзтриване