вторник, 24 август 2010 г.

Селско пържено


Рано сутрин в събота на пазара излизат симпатични баби, които продават по нещичко от собствените си градини – чушки, домати, лук, тиквички. Истински зеленчуци, които носят цвета на слънцето и аромата на лятото. Имат неправилни форми и вкус, който сме на път да забравим.
Главният готвач в този пост е съпругът ми. Купил е зеленчуците от бабките и после в топлия неделен ден цял час се въртя около печката.

 Необходимите продукти:
пера от кромид лук – от 6-7 стръка
1 кг. чушки – зелени и червени, за предпочитане градински
4 домати
4 яйца
200 гр. сирене или кашкавал
½ с.л. сол
½ с.л. захар
100 мл.олио


Запържват се ситно нарязаните пера на силен огън около 5 мин. Добавят се първо зелените чушки, след това и червените. Пържи се в захлупен тиган. След като добавите чушките, котлонът се намалява на умерен. Пържат се докато омекнат и се прибавят и доматите, нарязани на по едри парчета. Оставят се за 10-15 минути и след това съдът се отхлупва, за да се изпари част от течността. Подправяме със солта и захарта. Добавя се кашкавалът, сиренето и се оставя на огъня. Добавят се яйцата. Количеството течност, което ще оставите е на вкус. Поръсва се с магданоз. Вземате къшей хубав хляб и... сбогом чиста съвест.


23 коментара:

  1. Много любима лятна манджичка. Ние му казваме миш-маш на това, но така звучи по добре ;) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Хахаха, Мими :D разкри ме... и при нас е миш-маш... но по граовските села си е пържено :) А и реших, че след като е с оригинални зеленчуци, трябва да си дойде с това име :)

    ОтговорИзтриване
  3. Eх, Зори, такова от кога не съм хапвала, а страшно много обичам. Единственото, което не му харесвам е, че трябва да се изяде още същия ден :))) и после пак да се готви :)))
    Много апититни снимки и бравос на готвача :)
    Приятна вечер :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ехаа,Зори, вкусна гозба и мъж в кухнята, това си е то, релизирана мечта!

    ОтговорИзтриване
  5. Мерси, Ина :) Приятна и на теб...
    И аз много обичам, но не правим често у дома, че наистина е сбогом чиста съвест... до пръсване :)

    ОтговорИзтриване
  6. ДИве :) в нашата кухня аз съм тази, която последна се научи да готви :) Мъжете, когато искат, са страхотни готвачи :)

    ОтговорИзтриване
  7. Браво на любимия! Тези зеленчуци и всички градински, отгледани натурални са ми любимите на вкус. В Северозападна България се прави по същия начин, но без яйца

    ОтговорИзтриване
  8. Зори,
    имаш промяна в блога, която ме улеснява / само черния фон ме измаря :)/
    Любимият миш-маш - страхотна половинка имаш /май не го казвам за първи път/
    Специални поздрави!
    А за теб прегръдки и спокойна седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Да, Мария :) без яйца и с малко чесън за аромат... и част от чушките ако лееееко лютят... вълшебно :)

    Дани, ще е черен фона за сега... когато се промени качеството на снимките, ще го сменя на бял :)
    Прегръдка и за теб :*

    ОтговорИзтриване
  10. Зори, за мъжете-кулинари съм ти признала вече :)
    И аз му казвам на това миш-маш (летен), че го обожавам с пресни чушки. Виж, кашкавал не съм слагала, но следващия път ще пробвам непременно, знуче.....вкусно :)
    Поздрави за вашия тандем, чудесни сте

    ОтговорИзтриване
  11. Ех, Зори, браво на половинката ти! Дай боже всеки му мъж в кухнята :). Поздрави и приятни последни августовски дни:)

    ОтговорИзтриване
  12. Еххх, лапетата ми не ядът миш-маш и да правя само за мен, не си струва. Но днес ще си направя пък! Така ми се прияде..Аз го "поливам" обилно със смлян чесън след като го бутна в чинията..мммммм..Зори, преглъщам вече, да знаеш!:)))

    ОтговорИзтриване
  13. Hayırlı sabahlar. Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.

    Saygılar.

    ОтговорИзтриване
  14. Обичам миш маш, много обичам и то с дебел къшей хлебец в добавка :))
    Твоя изглежда вкусно и ме изкушава да направя и аз. Не съм пробвала досега с кашкавал, но ще опитам.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Hvala, Olja :)

    Пепи, на едно мнение сме :) Благодаря :)

    Мира :) благодаря и приятни и за теб :)

    Ех, Ирони :) Не му мисли, направи един само за себе си :)

    Тhanks, Fuat :)

    Мда, Лети.. хлебецът перфектно завършва картинката :)

    Хубав утрешен ден желая на всички ви, приятели :)

    ОтговорИзтриване
  16. Браво на половинката! Това е едно от любимите ми ястия:) Баба редовно ни правеше такова. Викахме му "топенко", защото вместо вилици, топяхме в чинията с парчета хляб:)

    ОтговорИзтриване
  17. What s lovely breakfast, this sound so divine and colors are wonderful. :)

    ОтговорИзтриване
  18. И аз така казвам, Лулу, браво ;) топенко също много добре ми звучи :)

    Thanks, Andrea :)

    ОтговорИзтриване
  19. Хе хеее.. "Миш-маш!!!" - възхитен възкликна половинката, преминаващ зад гърба ми.. Даммм - любимата му манджичка. Всеки път в родината, майка я приготвя по желание на и за най-добрия зет, както тя казва :-)))

    Зори, чак и на мен ми се прихапва.

    Поздрави сърдечни и специални пожелания за вкусни и приятни почивни дни и успешна нова седмица! :-)))

    ОтговорИзтриване
  20. Дими, :) вкусно е... прав е любимият ти мъж :)
    Хубава неделя от нас :)

    ОтговорИзтриване
  21. Ястието,което никога няма да ми омръзне:)
    Поздравления за твоята половинка,защото моята такива подвизи не върши!

    ОтговорИзтриване