неделя, 16 септември 2012 г.

Сладкиш с круши и овесени ядки

Преди известно време се сдобих с бутилка истински сайдер. Оказа се, че не е моята напитка, но това породи няколко експеримента в кухнята. Свързани с овесени ядки и мюзли. Получиха се страхотни сладкиши. Ароматите – ябълки от сайдера, лимонова кора, ванилия. Към този добавих и круши. Крушата в сладкиш е истинска кралица. Топлината отваря всичките й аромати, а сладостта й гали небцето.


Необходимите продукти са:
130 гр. мюзли или овесени ядки
250 мл.сайдер
4 малки круши
3 яйца
100 гр.захар
3 с.л. хладка вода
3 с.л. олио или разтопено масло
200 гр.брашно
½ ч.л.сода бикарбонат
кората на ½ лимон и ½ капсула ванилия

Накиснете овесените ядки в сайдера за няколко часа. По-добре е да използвате мюзли, заради сушените плодове и ядки, които съдържа и които ще добавят още аромати.
Крушите обелете и почистете от семките и дръжките. Аз ги сложих цели, но при Ивана в страхотния й сладкиш изглеждат по-добре. Изберете плодове, които не са зелени, но не и прекалено узрели, за да запазят формата си.


Разбийте яйцата със захарта и ароматите до разтваряне на захарта. Добавете водата и мазнината и отново разбъркайте добре. Прибавете брашното, содата и мюзлите. Отново разбъркайте и добре хомогенизирайте.
В подоходяща форма за сладкиш с правоъгълна форма, застлана с пекарска хартия,  подредете крушите, около тях разпределете сместа.
Печете в предварително загрята фурна на 180 градуса до готовност. Сладкиша е влажен и сочен, така че не препичайте.

39 коментара:

  1. Чудесни аромати, Зори!
    И сочен, влажен сладкиш!
    Страхотни снимки!
    Прегръдка и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Браво, Зори!
    Чудесно начало със сладкиш с есенни плодове. Така захладня тук, че направо си е ..... края на есента.

    ОтговорИзтриване
  3. Мм, замириса ми Зори! :) Обожавам наистина сладкиши с круша и какъвто и да съм опитала, винаги ми е харесал. Напоследък и аз ползвам често овесени ядки в сладкишите и открих, че сякаш за това са най-подходящи. Особено за хрупкави корички :)
    Иде есента, да, не се шегува и вече се настройваме за по-плътни, с по-дълбоки аромати десерти.
    Слънчева и по-топличка седмица пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  4. Зори, приказни снимки. Сладкиша изглежда приказно :)!

    ОтговорИзтриване
  5. Щом има овесени ядки и плод, това е моят сладкиш! Чудесен, ароматен десерт!
    Поздрави, Зори!

    ОтговорИзтриване
  6. Зори, много точно написано за обработените круши!
    Снимките са невероятни, а слдкиша интересен и много ароматен!
    Лека и успешна нова седмица*)

    ОтговорИзтриване
  7. Зори, крушата наистина разгръща невероятен аромат след термична обработка.Прекрасни снимки си направила на този вкусен кекс!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Зори, сайдера само за накисване на мюслите/овесените ядки ли го използваш и после се изхвърля, или и той се слага в сладкиша? И аз обичам круши в сладкиши, но досега не съм ги комбинирала с овесени ядки.
    Благодаря за уханната рецепта :)
    Йонка

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В случая беше останало много малко количество сайдер, непоет от ядките и не съм го изхвърляла. Правих и друг сладкиш, по-сух и с пълнозърнесто брашно и ще го публикувам, когато си открия записките :)

      Изтриване
  9. Прилича на разкошен плодов хляб, Зори :) много добро!!!
    Честит празник и хубава седмица, прегръдка :)

    ОтговорИзтриване
  10. Много добра рецепта :) ! Обичам ги сочните сладкиши , ама сайдер откъде да търся сега:)? Дали ще стане добре с пресен ябълков сок ?
    Хубава нова седмица ,Еос ! С поздрав !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ивана. Убедена съм, че и със сок ще бъде чудесен :)
      Поздрави и за теб!

      Изтриване
  11. Крушите верно са невероятно подходящи за нещо кексово и ето как умело си ги комбинирала и потопила в този фин десерт!С чаша чай как си го представям само,прелест!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Истинска прелест :) благодаря, Роси :)
      Хубава вечер от мен!

      Изтриване
  12. Зори, страхотно изглежда и със сигурност много ще ми допадне като вкус! Много ме кефят снимките и този черен фон!
    Поздрави Зори, хубав празник и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Прекрасен сладкиш, а за сайдера завидях искрено:)

    ОтговорИзтриване
  14. "Крушата в сладкиш е истинска кралица. Топлината отваря всичките й аромати, а сладостта й гали небцето." - Това е велико изречение, по - точно 2"! Страхотна си, Еос! Сайдер нямам, но ако открия ще го вкарам директно в такова вълшебство! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Какво парченце, великолепно, идва ми да изгреба крушата! :)

    ОтговорИзтриване
  16. Зори,
    снимката с крушите е чудна!!!!
    А сладкишът ми напомня за есен,....
    Звучи ароматно, слънчево ( но не много) и вкусно;)
    А сайдерът ми върши работа само когато съм с кола и трябва да пия нещо;)

    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Марте :) точна си както винаги :)

      Изтриване
  17. Точно по мой вкус! Много обичам сладкиши с плодове.
    Определено съм заинтригувана!

    ОтговорИзтриване
  18. Страхотни снимки :)Тези круши ми идва да ги схрускам :)

    Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  19. Искам го, макар, че се съмнявам и троха да е останала от този кекс, Зори! Страхотни снимки! Прегръдки! ;)

    ОтговорИзтриване