четвъртък, 20 септември 2012 г.

Бяла супа с дробчета


Супите и чорбите са интересен раздел от българската национална кухня, силно повлиян от ориенталските традиции. Все някой ден и аз ще се престраша  да направя емблематичната шкембе чорба, след като пролетта геройски измих едно шкембе и сега стои добре опаковано и замразено във фризера ми. До тогава ще продължа да експериментирам с дробчетата :- ) След червената ми супа с дробчета идва ред и на бяла.


Необходимите продукти:
1 ч.ч. от 250 мл. пълна с предварително сварен и нарязан на кубчета агнешки дроб
1 средно голяма глава кромид лук
1 средно голям морков
2 равни с.л. брашно
400 гр.кисело мляко
1 яйце
1.6 л. гореща вода или бульон по желание
шепа фиде
сол
черен пипер
джоджен
мазнина

Лука и моркова нарежете на дребно. В подходяща тенджера загрейте мазнина, колко да покрие дъното й. Леко запържете лука и моркова, добавете и брашното, разбъркайте добре. Налейте около 0.5 л. от горещата вода, добавете и дробчетата. Варете 5-6 минути на умерен огън. След това долейте и останалата вода, добавете и фидето и варете до готовност. В отделен съд разбийте яйцето и млякото, към тази смес на  части започнете да добавяте от горещата супа като непрекъснато разбърквате. След това отново на части връщате застройката към супата, отново разбърквайки. Изключете котлона, не дърпайте съда от него. Подправете на вкус със солта, пипера и джоджена. Ако използвате пресен джоджен добавете го сега, ако е сушен, заедно с дробчетата.

28 коментара:

  1. Браво, Зори!
    Добре се справяш с агнешките супи :) отдава ти се. Сега съжаляваш ли, че не си хапвала до скоро агнешко :))
    Хубав завършек на седмицата да ти е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепче, благодаря ти :) не съм им голям фен на супите с дреболии, но заради любимия ги правя :) те пък добре се получават :)
      За агнешкото - това е друга тема :)
      Хубава вечер от мен!

      Изтриване
  2. Искам една лъжичка поне, ако няма цяла чиния... Много обичам агнешка супа, но покрай моите домашни, агнешко не готвя. Прегръдка, Зори!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, заповядай :) за теб има цяла чиния :)
      Прегръдка и за теб :)

      Изтриване
  3. Каква красота! Страхотно си я докарала, че чак ми се прииска да загреба с тази лъжичка и да не спра! Много обичам агнешка супичка, тази е супер, просто! Браво!

    ОтговорИзтриване
  4. Обичам агнешка супа най-много от чревца :)
    Твоята е много апетитна, Зори!
    Поздравления за "геройството"!
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, агнешка, но с месце за мен :) не с дреболии и по възможност в някой ресторант с арабска кухня :) ненадминати майстори са :)
      Хубава вечер и на теб!

      Изтриване
  5. Вкусотия!
    Емчо ще се израдва, ако му я направя:)
    ПРЕГРЪДКИ:)

    ОтговорИзтриване
  6. От днес съм на супи, доста захладня и е подходящо. Много ми харесва твоето предложение, а и на снимката изглежда много апетитно :)

    ОтговорИзтриване
  7. Много е апетитна, а ако има и още дреболийки като добавка, става точно "сборянска", както ѝ казваме по нашия край /поднася се по време на събори/ :)
    Чудесна снимка!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. На много места по събори правят подобни супи, нали :)
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  8. Ей, това нещо си умирам да го опитам, правя и т.н., но моите мъже никак, ама никак не си падат по карантия :((( Обаче, с една приятелка, тя на същото дередже, сме си обещали да си сготвим някой път...то верно, друг път :))), но надеждата ни крепи, както и такива визуални дразнители, като теб, Зори :P

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, ДИве :) идвайте у дома, аз не ги ям, но ги готвя :)

      Изтриване
  9. Много я обичам - точно така както е подправена с джоджен :) ! Наистина ''сборянска ''...по сбор можех да ям само от нея :) !
    Хубав петък ,Еос ! С поздрав !

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесна е станала,Зори!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  11. Чудесна агнешка супичка, Зори! Много е апетитна и предизвикателна. Неустоима е!

    Прегръдки и весел weekend, мила!

    ОтговорИзтриване
  12. Ех, че апетитна! Пропуснала съм червената, тичам да я видя:)

    ОтговорИзтриване
  13. Много апетитно изглеждат супите ти!Не отлагай шкембето!То е като тайно оръжие на всяка жена.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, благодаря :) то е ясно, че ще го направя :) да видим кога :)

      Изтриване
  14. Не съм опитвала дробчета в супа, ама никога. Сега като спомена, подтикна любопитството ми. И както е хладно в момента, тъкмо нещо подобно ми се дояде;)
    Зори, зимата иде, ще се прави!

    ОтговорИзтриване
  15. Аз много обичам супа от дробчета. Точно такава - бяла.
    Но обратно на теб, не съм правила вкъщи, за разлика от шкембе чорбата.
    Ще пробвам.

    ОтговорИзтриване