неделя, 22 ноември 2015 г.

Медовина


Неочаквано се сдобих с медовина, при това собствено производство ;-) 
Всичко започна със счупен буркан първокласен чист мед, добиван от мои приятели в източната част на Стара планина. Да изхвърля това съкровище за мен е чисто светотатство, за това трябваше да измисля как да го запазя без да се окажем с усти пълни с парчета стъкло. 
Втечних меда в топла вода, изхвърлих парчетата от буркана, а течността прецедих няколко пъти през много ситна цедка. След това налях в чисти буркани, с идеята че с това ще си подслаждам чая. Вчера /две седмици след случилото се/ установих, че течността е ферментирала :-) и е вкусна.
Прочетох, че за няколко месеца трябва да се избистри, но си мисля че няма да я чакам. Повече за медовината може да научите тук.

9 коментара:

  1. Така стават хубавите неща :)
    Прегръдка, Зори!

    ОтговорИзтриване
  2. Ха, че интересно! Бях чувала, но не знаех как точно се прави. Удовлетворението от щастливите случайности е голямо, нали? Човек се чувства откривател. И като се случи нещо такова все си казвам, че нищо на този свят не се губи. Дори и да се изгуби, пак ще бъде открито от някой друг някога другаде. Хубава седмица, Зори!

    ОтговорИзтриване
  3. А аз не знаех, не съм и опитвала. Ама да ви е сладко, Зори, браво за "грешката". :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Зори,
    не съм опитвала такава напитка, но знам,че в меда не трябва да се добавя вода.Иначе ферментира.Е, ти си изпробвала случайно това и се е получила хубава медовина.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  5. Сладка грешка;) И сега... дали да не счупя и аз един буркан?;)

    ОтговорИзтриване
  6. Иха, само съм чела за тази медовина, но не знаех изобщо как се прави.
    Заинтригува ме, Зори!
    А Мартичка така ме разсмя:))

    ОтговорИзтриване
  7. И аз само бях чувала за медовината,Зори,сигурно е като еликсир!

    ОтговорИзтриване
  8. Нямах представа, че това било медовина. Браво, със сигурност ще пробвам!

    ОтговорИзтриване