петък, 11 декември 2009 г.

Меденки с орехови ядки



За тази рецепта ме подсети моята приятелка Петя. Тези меденки са част от деството ми, лесни и бързи са, много ароматни и в същото време с ореховата ядка от горе и много красиви.


Ще ви трябват:
2 яйца
2 к.ч. олио
2 к.ч. пудра захар
4-5 с.л. течен мед
1 ч.л. канела
1 ч.л. сода бикарбонат
брашно, колкото поеме за меко тесто – 300-400 гр.
орехи




Яйцата, олиото, захарта и меда се разбъркват до хомогенна смес. Прибавяме содата и канелата, малко по малко започваме да добавяме и брашното. Месим до получаването на гладко, меко тесто. Оставяме тестото да „почине” за половин час.
След това късаме малки парчета, от които оформяме топчета с големината на орех. Редим ги в застлана с пекарска хартия тава на разстояние едно от друго. Във всяко топче забучваме половин орехова ядка и леко притискаме. Пекат се на 180 градуса в предварително загрята фурна до порозовяване.


22 коментара:

  1. Зорница,
    канела, мед и орехи -
    аромат на домашен уют и празници.
    Чудесни меденки...
    и сладки почивни дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Зори,не ме съблазнявай с нови рецепти,че за утре съм запланувала да правя "меденките на Джули"Усмихнати почивни дни:)

    ОтговорИзтриване
  3. Върна ме години назад, когато мама често ни правеше тези меденки. Уханието в кухнята на канела, топлината от фурната...и вкусните меденки, които нямахме търпение да излапаме с брат ми:)
    Благодаря за припомката!:)

    ОтговорИзтриване
  4. Зори, чудни!

    Много ми допадат! Обмислям как да ги сместя и тях сред планираните сладки.. :-D

    Поздрав сърдечен от мен за теб и пожелание за уютен и вкусен уикенд!

    :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Чудни са Зори! Копирам си рецептата и веднага щом се наканя да начупя орехи ги мятам. Много ми хареса рецептата, ей такива са ми любими! Хубав уикенд и гореща прегръдка :)

    ОтговорИзтриване
  6. Зори, върна ме в детството , когато покрай майка ми, се учех да правя сладки...всъщност рецептата беше на леля. Много мил спомен навяват у мен , сега като ги видях . Със сигурност са страхотни :)))
    Сърдечен поздрав, Ваня !

    ОтговорИзтриване
  7. Диани, благодаря :) изглежда сме на една вълна :)

    Дани, тези са много лесни и не отнемат време :)

    Ирони, благодаря за коментара, и за мен са любим спомен

    Дими, те се приготвят толкова лесно, а са толкова вкусни :) няма да съжаляваш, ако ги направиш :)

    ОтговорИзтриване
  8. Направих меденките с маргарина за който ме посъветва-благодаря и за двете:))))Станаха много вкусни-сега отлежават:)

    ОтговорИзтриване
  9. Мими, наистина за чупенето на орехи човек трябва да се накани :) Целувки от мен :)

    Ваня, благодаря за посещението и милия коментар. Тези меденки са позабравени, но са прекрасни :)

    ОтговорИзтриване
  10. Ljilja, Vera, thank you :) Have a nice sunday :)

    ОтговорИзтриване
  11. Дани, ще ги украсяваш ли? Рецептата е много добра, нали? :)

    ОтговорИзтриване
  12. Eos, they look great and I'm sure they taste just as well! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Зори,не ги украсих-моята племеница беше купила много хубави формички от Карфур-мечета,прасенце ,еленчето Рудолф с очички,ушички и аз не съм толкова на "ти" с украсата и разбития белтък можеш да погледнеш къде го сложих.Иначе тестото е много точно като количества и ароматно.Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  14. Това са меденките от моето детство!!! Страхотни са и ги препоръчвам на всички!!! Колкото повече стоят по-хубави стават.... е ако отанат изобщо!!!

    ОтговорИзтриване
  15. Така е Мария :D и съм много доволна, че изрових рецептата им :)

    ОтговорИзтриване
  16. Страхотни меденки! И с тези изкусителни орехчета отгоре...
    Непременно ще ги направя за празниците.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Hello dear,
    I find your blog on my daughter Andrea blog!I am happy to find your blog,looks so good and this one recipe is very good,i like it!
    i have some problems with reading this letters but as young girl i learned it!Wish you all the best in New Year and hope to see more nice recipes from You!

    ОтговорИзтриване
  18. Thanks, Ninica :) I like your daughter very much, you also have amazing blogs :) I wish you a Happy New Year to all your family :)

    ОтговорИзтриване