петък, 26 август 2011 г.

До къде водят планинските пътеки

Споделяла ли съм колко много обичам да съм си в къщи. Да се събуждам рано сутрин и да пия чай на прозореца на кухнята, свежата целувка на липите в задния двор и песните на птиците напролет или в студената зима да се излежавам до късно, а слабото слънце да ме гали по челото, после мързелива късна закуска с палачинки и кафе.
А дали съм си признавала и колко много обичам да съм на път. Потегляме рано, градът още спи, а ние се измъкваме като крадци, понесли със себе си част от него там, където отиваме. Къде отиваме? Гладни сме за път и нови емоции и няма значение на къде. Музеи, катедрали, черкви, манастири, дворци, острови, плажове, планински върхове.
Двамата заедно сме, рамо до рамо, най-добри приятели.

Пътека на Витоша. Хижа, която вече не работи с туристи. Пред нея красива малка морава. Мимолетна мисъл за друго красиво място, далече.  Думи изречени от двама ни почти едновременно. Бързо решение, бързо изпълнение. Резервация,  карта, багаж. Маршрути, планове и път… Хиляда и сто километра, четири граници, дванадесет часа. Гоним се с пътя. Не се стигаме. Той е винаги пред нас.
Психотерапия. С всеки изминат километър все по-далече зад гърба ми остават работата, проблемите, бюджетите, целите, клиентите. Забравям, за кратко. Достатъчно е.

Планини, зелени ливади, крави. Малки китни селца, камбанарии, чешми, цветя по прозорците и дворовете. И така до където стига погледа.
След две години, в които не съм обелила и дума на немски, речникът ми отчайващо е обеднял. Търся думите, допълвам си на английски. Сещам се за „Внимавай какво говориш”...
Прекрасен хотел. С гурме ресторант, който не посещаваме. Не си носим подходящи дрехи. На тръгване собственичката ми подари кулинарна книга от ресторанта. Щастлива съм.

Имаме напълно оборудвана кухня и дървен балкон със стъклен таван. Пожелавам си да вали, а ние да вечеряме. Под нас тече кристално чиста река. На втория ден желанието ми се сбъдва.
В селцето има магазин от известна верига, добре зареден щанд със сирена и месни деликатеси. Прилошава ми от сметката.

Всеки ден пием бира. Различна. Местна. Искаме да опитаме всички видове. Не успяваме.
Качваме се на лифта в едно съседно селце. В ски сезона прави връзка с друг седалков и те вдига на 2400 м. Можеш да докоснеш облаците. Разходка до две езера, изкуствено създадени. Едното прилича на Бъбрека. Седим с часове на една пейка, пием кафе, хапваме сандвичи. Мълчим си. На връщане в кабинката ушите ни пукат. Смеем се.

Закуска на балкона. Студено е. Облечена съм с тънко яке. Разходка в гората. Срещаме деца на коне.
След обяда пътуваме до голям град на езеро в съседната област. Върхове, езера, замъци. Река, чешми, свлачище. Млади хора почистват земната маса, мият пътя, слагат подпори. Според навигацията ще се забавим с петнадесет минути. На връщане избираме друг път и пак замъци, река, ливади, хълмове, крави.

Наближава време да се връщаме у дома. Последен ден. По асфалтов път навлизаме в красива долина. От двете ни страни високи планини. Пътя свършва. Паркинг под борове. Оставяме колата, обуваме обувките и тръгваме. Вървим по велоалея и леко подмрънваме срещу лекотата на маршрута. Минаваме покрай красив водопад. След петстотин метра свиваме по пътека в гората. Ще катерим  до две езера. Не трябваше да недоволстваме от велоалеята… на моменти буквално пълзим. Пием вода от потока. Изморени сме. Продължаваме.

Хижа, поляна, езеро. Събувам се боса и лягам на тревата. Прилив на сили. Спускане пак по стръмната пътека. Добър фитнес. Обяд в хижа близо до паркинга. Меню, записано с тебешир на черна дъска. Поръчваме два местни специалитета и бира. Моят е с кървавица. Има аромат на карамфил. Харесва ми.
Едва се тътрим до колата. Няма да вечеряме.
На сутринта отново рано потегляме обратно. На пътя до нас от гората излиза сърна. Зная какво ни каза. Ще се върнем.

1. Анонименавгуст 26, 2011

So schoene Umgebung.Ruhe und Natur.Und gutes Essen.Und tRinken.Wer koennete noch mehr wollen:)

2. Зори, човекът е човек, когато е на път, нали?:-)))) И аз обожавам да пътувам, обикновено организирам всичко почти в последния момент, защото прекалената организация обикновено ни играе лоша игра, все нещо "непредвидено" се случва. Прекрасни дни сте имали в Австрия! Колко са прекрасни тези местенца там, хората мили, сърдечни, очите ти не могат да се наситят на природа, навсякъде е божествено красиво. Завиждам ти благородно за това чудесно пътуване и ти пожелавам от сърце наистина в скоро време да се върнете двамата отново там!:-))) Благодаря ти за невероятното удоволствие!!
    Хубава и уютна вечер и пресрасни, пълни с положителни емоции почивни дни!

3. Зори,верно ли от Витоша рязко сменихте посоката и нагласите,и пътувахте до Австря?
    Лелеееееееее,страшни сте!
    Това е просто супер!Лудешко,импровизирано и вълнуващо-без програма,без определена цел.И то в Австрия-толкова много копнеем да я видим пак!
    Блазе ти!Но с най-топли чувства!

Благодаря за хубавия разказ-интересно и леко загадъчно!

Прегръдки,мила!

4. Ja, Dzoli :)
    Ich wuensche dir schoene Wochenende!

Мони, благодаря ти! Хубави почивни дни и за теб!
    Харесвам Австрия и аз :) и то много :)

Еее, Роси :) имах седмица отпуска, и плановете бяха други /искахме да ходим в Албания на море :)/ Но моравата предизвика мигновена асоциация и още същата вечер имахме резервация... после другото е лесно :)
    Прегръдки и за теб!

5. ООООО,Зори,благодаря за чудесния разказ!
    Толкова хубаво си го написала,че ме разведри рано сутринта!
    Чудесни снимки,хубаво изживяване(като изключим сметката в магазина хихи)
    Сега,след като ни показа,че си си починала,очакваме от теб да ни пуснеш рецептички от новият си подарък(честита книжка:)
    Пожелавам ти бърза едаптация към реалната действителност:)
    Хубав уикенд!

6. Зори,
    прекрасна разходка и прекрасен емоционален разказ! Наскоро и аз точно за това писах в блога - за душата ми и нейната песен, когато съм на път! А като си помисля, че има хора, които не обичат на 100 м от къщи да мръднат...шарен свят, радвам се че с теб сме от една порода.Аз сега си пийнах кафето и отпрашвам за Витоша, нищо че малко съм контузена...
    Прохладен и усмихнат уикенд!
    Мария

7. Страхотни снимки и чудесна ваканция сте си спретнали! Направо благородно завидях, ама съъъъвсем за мъничко:)
    Хубав уикенд!

8. Анонименавгуст 27, 2011

Много хубаво пътешествие сте си направили, Зори. И така хубаво разказано. Чудесно е да се споделят тези красоти с любимите хора. Поздрави и още много подобни пътешествия!

9. Зори, прекрасно си го разказала,
    но най-важното е че си го почувствала
    и си се заредила с чудесни емоции!
    Прегръдки и лесно "приземяване" у дома!

10. Първата снимка малко ме озадачи, но стигайки до третата си казаха "това не е нашенско" :)) И то се разбра и от текста после, де :)) Прекрасни снимки, Зори! Много ми харесва мястото. Точно по "селските" пътища в района, в който си, се върнахме тази пролет. Аз нали съм по селските работи и замъците (каква комбинация само :)), та който има възможност да слезе от магистралите - усещането е съвсем различно.
    Чакам с нетърпение нещо австрийско да ни спетнещ като се върнеш :))
    Много усмивки и поздрави на австрийските крави :))

11. Зори, все на хубави места водят планинските пътеки!
    Този път разказа ти е в нов стил написан и много ми харесва :)) И аз в групата на чакащите да се похвалиш с някое интересно ястие от там.
    Хубава почивка!

12. Искам и аз там!:D:D:D

Изглежда страхотно,чудничко местенце!;)

13. Кате, благодаря ти :) Преживява се сметката, но ние и двамата сме с много гладни очи и ако не си слагаме спирачки при пазаруване става страшно :)

Мария, и на мен така ми се струва :) На мен миналата година също ми паднаха нокътчетата на големите пръсти на краката... от едни принципно много удобни обувки, но като ходиш цял ден...

Благодаря, Траяна :) хубава неделя от мен!

Така е, Мира :) благодаря ти и да ти се връща :)

Дани, благодаря :) то приземяването вече е факт, достатъчно е да минеш по софийското околовръстно :) в необновената му част...

Инче, завърнах се... трябваше да поостана да си припомня немския :) добра комбинация - села и замъци и на мен ми харесва :)

Пеп, вдъхновението и доброто настроение водят до промени в стила :) благодаря :)

Онди :)

14. ах, кратки изречения, импресии, Колко обичам така. Пожелавам ти купища такива разходки тепърва.

15. Зори, такъв емоционален разказ!
    Страхотно беше да го чета - места, чувства и емоции оживяха. Били се на много красиво място. Благодаря ти, че го сподели!
    Поздрав и хубава нова лятна седмица!

16. Чудесни снимки, чудесен разказ!
    Благодаря за споделените емоции!
    Поздрави и хубава нова седмица :)

17. Завидях ти за тази Австрия- тези езера, тези колибки, тази храна.....тези снимки са невероятни!
    Разказчето ти-разведряващо:)
    Продължавай да пътуваш:-)!

18. Лети, благодаря! Хубава седмица и за теб!

Ели, пак заповядай! Поздрави и от мен!

Мъхче, отдавна исках да видя и тази Австрия, не онази с Белведере, Шонбрун и Мирабел :)
    Благодаря, да ти се връща! ;)

19. Свежо, красиво, вдъхновяващо - благодаря!

20. Усмихна ме! Браво на вас! Все едно бях там, и на мен ми стана студено, приключенско и доволно :))

21. Голяма красота, заредих батериите и аз, поех глътка свеж въздух и ми се прииска да вдигна халба за наздравица! Прегръдки, Зори и благодаря за чудесния разказ! :)

22. Много красиво и емоционално, Зори!
    Току що и аз се завръщам от едно пътуване, така че споделям напълно зареждащата сила на преживяните нови впечатления.
    Изкушаващи и апетитни са и последните ти кулинарните идеи.
    Чудесни публикации,
    съчетала си ги с прекрасни снимки и вълнуващи описания.
    Сърдечни поздрави, прегръдки и усмихнати септемврийски дни, Диана

23. Любов, заповядай отново :)

Кате :) радвам се!

Еви :) прегръдка и за теб :)