вторник, 20 септември 2011 г.

Пържени зелени домати

Нее, не става дума за прекрасния филм. То и доматите не са съвсем пържени :- )
Последните дни, който и блог да отвориш, на всякъде надничат патладжани. Много обичам, но си ги ям сама, обикновено под формата на ветрилото на Пепи. Баба ми прави едно невероятно къопоолу със зелени домати вместо патладжани, трябва да я питам за рецептата.



Мда, есента дойде, колкото и да не ни се иска да пуснем лятото да си върви. А пък ние дори ходихме да го изпращаме на морето. И защо не, слънце, пясък, вълни. Какво по-подходящо сбогуване с лятото от морското. Според прогнозата за времето до края на месеца на морето ще бъде прекрасно, така че ако имате възможност не чакайте много, и без това скоро ще обуем ботушите и палтата и ще се радваме на по-хладни удоволствия.
Не съм от тези, които страдат по отминалото лято почти до настъпването на следващото. Есента е прекрасен сезон. Богат, красив и с малко повече късмет приятно хладен. Не се задъхваш от прежуряща жега, но и не тракаш със зъби. Ако близо до вас има широколистна гора не пропускайте да се насладите на красивата есен.

А за лесната и вкусна рецепта ще ви трябват:
1 кг.зелени домати
2-3 чушки или 1 препълнена чаена лъжица люто пиперено пюре
2 скилидки чесън
3-4 супени лъжици зехтин или друга растителна мазнина
щепа ситно нарязан магданоз
сол и захар на вкус



Нарежете доматите на кубчета. Загрейте мазнината в голяма тенджера или дълбок тиган. Прибавете доматите и смачканите скилидки чесън. Намалете степента на котлона на умерена и разбърквайте от време на време до омекване на доматите. Ако ползвате сурови чушки, ще трябва да зпържите първо тях и след това да добавите доматите. Ако ползвате готово пюре, прибавете го на края заедно с магданоза, захарта и солта.

23 коментара:

  1. This dish goes so well with the weather on your pics:)

    ОтговорИзтриване
  2. Зори, остави ме безмълвна с тази рецепта. Лесно, бързо и несъмнено вкусно. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Зори,
    страхотно предложение, гарнирано с невероятни есенни снимки!
    Оригинално, лесно и вкусно!
    Поздрави и усмихната вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Зори,
    изкусителка си голяма :)
    Толкова вкусна рецепта и с този апетитен хляб :)))
    Удоволствието е пълно!
    Целувки и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  5. Вкусно и лесно, просто чудесно:)

    ОтговорИзтриване
  6. Зори, прекрасна е рецептата!:-))) Толкова вкусно звучи!
    Есенните снимки са прекрасни!
    Хубави почивни дни!
    Прегръдка и сърдечни поздрави!:-)))

    ОтговорИзтриване
  7. Зори,чудесно предложение,тъкмо се чудех какво да правя зелените домати,останали в градината!Тези дни ще пробвам рецептата!
    Обещава да е вкусна!
    Прегръщам те и ти пожелавам прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Зори, изглоежда страшно вкусно! За мое учудване обаче, тук такова нещо като зелени домати няма...
    Но пък от постата ти ми стана едно оптимистично :-) Есента също носи хубаво емоции :-)

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Ай, застреля ме с тези зелени домати :)) Обаче изгледжа наистина много вкусно!
    Хубава есен, Зори :)

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря, Зори -
    есента е мой любим сезон, а ти така хубаво го представящ и с тези чудесни снимки и рецепта...
    Не ми е познато ястието със зелени домати, но съм убедена, че ще ми допадне.
    Поздрави и хубави празнични дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  11. Ха, супер, и филма, и ястието, въпреки, че второто само веднъж съм го опитвала, спечели ме още тогава :)
    Хубави почивни дни от мен, Зори! :*

    ОтговорИзтриване
  12. Да, отива си лятото...
    Хубаво е да го изпрати човек на морето :)
    Едно време, когато наесен оставаха неузрели домати, баба правеше нещо подобно. А също и сладко, което много ме озадачи първия път, когато го видях.
    Поздрави и хубави почивни дни :)

    ОтговорИзтриване
  13. Зори, много интересна рецепта и със сигурност ще я пробвам.
    Поздравления !

    ОтговорИзтриване
  14. Зори, и на мен есента ми е много любима. Тази година лятото ми се стори безкрайно с тези жеги, но да речем, че не съм съвсем обективна :). Много хубаво, че сте успели да отскочите до морето. Много ми се ще да отскоча до планината тези дни и ако спре да вали, както казват, че може да се случи по празниците, може и да стигна до някоя равна пътека с много пейки :). Поздрави и много интересна рецепта със зелени домати.

    ОтговорИзтриване
  15. Autumn's here, and we better enjoy it!
    Lovely dish with autumnal tones, warmed by sommer's harvest.

    ОтговорИзтриване
  16. Ще пробвам, Зори, благодаря! Интересен ми е вкуса на пържени зелени домати :))


    Поздрави и хубави празнично/почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  17. Интригуваща рецепта, благодаря за идеята!

    ОтговорИзтриване
  18. Thanks, Dzoli :)

    Eви :) прегръдка и за теб. Благодаря!

    Роси, благодаря ти! Поздрави!

    Дани, ти ли го казваш :) Благодаря :)
    Прегръдки!

    Права си, Траяна :)

    Благодаря, Мони :) Хубави почивни дни и за теб!

    Непременно опитай, Кате :) Хубави дни до края на седмицата!

    Миленка, губят много... Благодаря ти! Поздрави!

    Инче, мерси :) хубава и на теб!

    Дианка, зная че есента ти е слабост :) Благодаря ти! Хубави празници и за теб!

    ДИве :) благодаря ти! Прегръдка!

    Ели, практични жени са бабите ни :) пък и такива хубави неща са правели :)

    Зиче :) благодаря :) Поздрави и за теб!

    Мира, като се позамисли човек има доста места на Витоша, до които можеш да стигнеш с кола и после да си поседнеш на някоя пейка :)Прегръдка :)

    Merisi :) danke schoen :)

    Пепи, после да кажеш дали ти е харесало :)

    Жани, пак заповядай :)

    ОтговорИзтриване
  19. Ето това е нещо страхотно, точно като за мен!
    Хиляди благодарности, Зори, за страхотната рецепта!
    Хубави празнично-почивни дни :)

    ОтговорИзтриване
  20. Зори,пак разказваш така приятно,че с удоволствие се потапям в атмосферата,която създаваш с думи и фотоси!
    Есента е сезон,който започнах да харесвам отскоро.А тази година е истински благодат.
    Топвам си парче питка в тази лютичка разядка,бучвам кубче сиренце и ти пожелавам хубав празник,мила!

    ОтговорИзтриване
  21. Зори, чудесно е!
    Остава да намерим зелени доматки!
    Хубав празник ти желая!

    ОтговорИзтриване
  22. Лети, пак заповядай :) Благодаря :)

    Роси, тази година наистина освен с топъл септември ни радва и с много плодородие :) Благодаря ти!

    Мъхче, аз си ги купих от един магазин за плодове и зеленчуци :)

    Хубави почивни дни от мен, момичета!

    ОтговорИзтриване
  23. Много интересна рецепта! Сега ме амбицира да я пробвам:) Зелени домати ми се намират в изобилие, така и не узряха милите:)

    ОтговорИзтриване