неделя, 14 март 2010 г.

Типови питки


Вече цял месец у дома пием истинско мляко. Татко ми го купува от проверен производител от едно селце. Бях забравила колко бързо кипва млякото и че трябва да го наглеждаш докато се свари, също и че истинското образува каймак, в случая дебел колкото малкия ми пръст. На каймака веднага му намерих приложение в тези хлебчета. В рецептата обаче съм посочила млечна сметана, защото не е много лесно да се сдобиеш с качествено домашно мляко.


2 ч.ч. /от 240 мл./ типово брашно
1 ч.л. сол
1 ч.л. кафява захар
1 ч.л. суха мая
2 с.л. овесени трици
2 с.л. царевично олио
100 мл.течна млечна сметана
150 мл. прясно мляко


От всички продукти се замесва меко тесто. Оставя се покрито в намаслена купа да удвои обема си. Тестото се премесва, от него се оформят десетина питки и отново се оставят да втасат. Намазват се с прясно мляко. Печем в предваритено загрята фурна на 180-200 градуса. Охлаждат се върху решетка.

26 коментара:

  1. Много са апетитни, Зори!
    А за млякото си напълно права - днешното не прави каймак/ никак не го обичах като малка, а и сега, и го махах от повърхността!!!/
    Слънчева нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Зори, много са апетитни... и приличат на моите Ensaimadas по форма :)
    Усмихната седмица :)

    ОтговорИзтриване
  3. Homemade bread is the only bread really like. Yours looks so delicious and I'm going to try it next weekend. :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ами каймакът в същност е мазнината в млякото и в натурален вид не го харесвам и аз, Дани :-)

    Ина, ;-)

    Хубава нова седмица от мен, момичета :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Thanks, Andrea :) Homemade is always better :)

    ОтговорИзтриване
  6. Жалко, че колкото и да си пожелавам, нито една от питчиците не се търкулва към мен..

    Чудесни са, Зори!

    Сметаната ще да ги прави меки и плътни на вкус, ех... !

    Поздрави сърдечни и :-)

    ОтговорИзтриване
  7. Леле...колко апетитно изглеждат!Усмихната и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Thanks, Nada :)

    Дими, Нанита, благодаря :)

    Да, Дими :) плътни и меки са, трудно е да спреш да ги хапваш :)

    Лека нощ от мен, момичета и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Зори, прекрасни са питките! :)
    С пожелания за успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Анонименмарт 15, 2010

    Блога Ви "мирише" хубаво...Завиждам Ви за усета към храната,който,личи си,е вроден. При мен не е така,аз "усетих" радостта от храненето в последно време,в Париж - французите са ненадминати...Странно - от блога Ви у мен се утаи същото усещане,което често изпитвам,когато сутрин рано сменям "ероера" на Гарь де Лион - като че ли всичко наоколо е напоено от мириса на кроасани - о,този влудяващ сетивата мирис на живот,на радост от живота...
    С поздрав Димо Райков

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря, Ева :) Хубава да бъде и за теб :)

    Thanks, Jasenka :) You are so kind :)

    Bla, :)

    ОтговорИзтриване
  12. Г-н Райков,
    Благодаря Ви за посещението и милия коментар. Развълнувахте ме. Никога не съм била във Франция, но съм убедена, че ще запълня този пропуск. Възхищавам се на французите за отношението им към храната и храненето.
    Благодаря Ви още веднъж. Бъдете здрав и се радвайте на живота!

    ОтговорИзтриване
  13. Зорница,
    като че, всеки един коментар е изказал и моето усещане, и мнение!
    Страхотни питки -
    поздравления и слънчев ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  14. Анонименмарт 16, 2010

    Е,това ве мога да го разбера - как така Париж е пълен с българи,които нито виждат,нито усещат излъчването на този вълшебен град - дай им само сплетни,завист,злоба и все разговори за пари,пари...А Вие,без дори и да сте го виждали, го обичате, това се усеща. Както между впрочем,сигурен съм, обичат Париж и останалите ви сподвижници от блога Ви.На които също изпращам чрез вас поздрави!
    В Париж има толкова неща, но специално за Вас и приятелите Ви той е неземен що се отнася до гастрономията - толкова книги, толкова изложби, толкова празници - на хляба, на десерта и тъй нататък...А да не говорим за атмосферата в бистрата и ресторантите,в народните кръчми, а и в самите домове на французите. В моята книга "55 тайни на Париж" , в специалната глава за гастрономията, моят приятел,художникът Никола Манев оприличава правенето на гозба като "женене между елементите",той нарича готвенето " тяхната голяма сватба" - хубаво,нали? Но,хайде,идвайте по-скоро,защото думите за град като Париж са безсилни...Особено пък в ден като днешния,когато слънцето е "взривило" всичката тази красота наоколо...
    С поздрав Димо Райков

    ОтговорИзтриване
  15. Диани, благодаря :) И аз харесах твоите :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. Г-н Райков,
    Един човешки живот едва ли е достатъчен, за да се видят всички красиви и вдъхновяващи места на този свят. Глобалната мрежа много ни улеснява в това отношение :-)
    Според мен хармонията в едно ястие е лесно постижима, достатъчно е готвачът да го приготви с обич и внимание, същото е и семейството, нали :)
    Поздрави!
    Зорница

    ОтговорИзтриване
  17. Those little roll look very tempting!
    Wished I had one with my breakfast right now.
    In the US, I bought not.hyrogenated milk, it taste so differently (and apparently can be consumed by lactose intolarant people too!).

    ОтговорИзтриване
  18. Sorry for the mistakes - I should not comment early in the morning! ;-)

    ОтговорИзтриване
  19. Зори, прекрасни питки!
    Аз отдавна съм заменила бялото брашно с типово и много ми харесват типовите питки, които за съжаление рядко правя.
    И да :) Млякото кипва много бързо.
    Аз от 3-4 месеца купвам от един човек (носи ни тук от съседно село) и след първо - загаряне на 2л. мляко е точната дума, тъй като нищо не остана в тенджерата, винаги стоя и го пазя. Резултата е - не го кипвам като го варя, но ако сложа да претопля на котлона - винаги :)
    Ама пък каймака си струва :) Страхотен е!

    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  20. Благодаря, Пепи :) И на теб :)

    ОтговорИзтриване
  21. Много ми хареса тази рецепта. За съжаление нямам типово брашно, иначе веднага бих я изпробвала. поздрави и приятни пролетни дни :)

    ОтговорИзтриване
  22. Благодаря, Мира :) Хубава и цветна пролет и на теб! :)

    ОтговорИзтриване