петък, 2 април 2010 г.

Спаначени кюфтета


Не са много фотогенични милите, но за сметка на това са много вкусни.
Миналата седмица попаднах на страхотен спанак – почти изчистен, оформен като връзка. Тази седмица всеки ден ходих до магазина, но спанак нямаше и нямаше. Мухата в главата ми бяха спаначени кюфтета. Вчера, след тази кратка и ужасно изморителна работна седмица, най-после се сдобих с три връзки от така желания спанак. Въпреки че бях много изморена лакомията ми надделя и запретнах ръкави.
Необходимите продукти:
800-900 гр. пресен спанак /три връзки/
500-600 гр. картофи
250 гр. бяло сирене
2-3 с.л. ситно настърган пармезан
1 яйце
2-3 листа левурда
черен пипер
царевично олио
галета
Почистете спанака от дръжките и задушете заедно с листата левурда до омекване. След като се поохлади, пасирайте до гладкост. Картофите сварете и намачкайте, смесете с натрошеното сирене, пармезана и яйцете. Добавете пасирания спанак и омесете добре. Подправете с черен пипер. Ако сместа е твърде течна и не позволява оформяне на кюфтенца може да добавите 2-3 супени лъжици брашно. С мокри ръце оформете топчета с размера на яйце. Оваляйте в галета и изпържете за кратко в малко сгорещено царевично олио от двете страни. Сервирайте с кисело мляко.


9 коментара:

  1. Прекрасни са, Зори!
    Обичам спанак и аз трудно намирам подходящ :)
    С кисело мляко ще са чудесни / и с малко пресен чесън!/
    Слънчев Великден!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесна рецепта, приготвена с желание и поднесена с вкус, Зори! Незабравим Великден за теб и любимите ти хора! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Много добра ми се струва идеята за тези спаначени кюфтета,ще я имам предвид...а аз все не си намирам такъв хубав чист спанак.
    Поздрави и Светъл Великден!

    ОтговорИзтриване
  4. Много са апетитни, "милите" :)))

    Весели празници, Зори! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ехааа, Зори.. винаги поднасяш ястия, които обожавам или които в последствие ми стават любими :-)

    Зори.. как само ми се приядоха.. при първа възможност купувам спанак :-D

    Изпълнени с хубави емоции, вкусни и честити да са Великденските празници!

    ОтговорИзтриване
  6. Зорница,,
    Обичам спанак и твоята идея ми допада много! Чудесни са!
    Светли, щастливи и благословени Великденски празници, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря, Дими :) Много си мила :)
    Желая ти хубав и светъл празник!

    Дианка, благодаря :)
    Слънчев и светъл Великден ти желая :)

    ОтговорИзтриване