вторник, 27 септември 2011 г.

Лесно орехово руло


Голямата си отпуска от десет работни дни винаги ползвам през септември. По ред причини. На повечето места за почивка е тихо и спокойно. Ако се случи топъл септември като тазгодишния времето е иделно за море дори и на нашето Черно море. Идеално е и за планина. В края на месеца винаги се налага досадната процедура по изваждането на дрехите за студено и прибирането на летните. Проверка на наличните и... о, радост :-) попълване на най-належащите нужди.
И... да, малко време за да изпека и прибера във фризера малко червени чушки, единствената зимнина, която приготвям.
И докато се обърнеш и времето изтекло. И утре пак на работа. Понякога си мисля, че не искам да работя. Ееее не е съвсем вярно, защото ако не ходех на работа щях да подлудя всички хора около мен :-)
За подлсаждане на киселата идея за предстоящия ми работен ден си хапнах от това вълшебно и супер лесно руло, приготвено само с няколко съставки.



Необходимите продукти:
6 яйца
185 гр. фина кристална захар
130 гр. смлени орехи
1 пакетче бакпулвер
малко мазнина

За пълнежа:
300 гр. заквасена сметана
1 пакетче ванилена захар
2-3 с.л. фина кристална захар

Разбийте яйцата заедно със захарта до утрояване на обема и пълното разтваряне на захарта. Добавете бакпулвера и орехите и разбъркайте добре. Правоъгълна тава /най-удобна е тази от фурната/ застелете с пекарска хартия, намазнете добре. Излейте сместа и печете 10-15 минути в предварително загрята на 200 градуса фурна. Навийте заедно с хартията на руло. Внимавайте блата е много крехък.
Сметаната разбийте заедно със захарта леко с лъжица. Развийте рулото, махнете хартията и внимателно намажете с пълнежа. Отново навийте на руло. Стегнете в алуминиево фолио и оставете за няколко часа в хладилника да стегне.

23 коментара:

  1. Зори,
    няма начин утре да отидеш кисела на работа :)
    След това чудесно и вкусно руло
    и аз ще отида усмихната!
    А за работата, толкова години работя, че не мога да си представя да стоя в къщи.
    То и като стоя не мога да си почивам, освен, ако имам интересна книга!
    Прегръдки и хубав утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Хихи :) няма как... проблемът ми е, че в последно време не съм щастлива с работата си, а аз съм работохолик, за това и се получава постоянното ми мънкане, но и този проблем ще се разреши :)
    Благодаря, Дани и прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Разкошно е! Ще го пробвам:)

    ОтговорИзтриване
  4. Зориии,как си мислех днес да дойда до Перник и да ти се обадя...
    Сега съжалявам,щях да си хапна вкусно рулце с чаша кафе,в чудесна компания:)
    Прегръщам те и ще пробвам рулото!
    Прегръдки и позитивен утрешен ден:)))

    ОтговорИзтриване
  5. Зори, това е прекрасна рецепта - обичам орехи и с вкуса на заквасена сметана се получила много нежна комбинация. Допада ми тази идея, а снимките са великолепни.
    И аз обичам септемврийските отпуски, радвам се,че си успяла да се насладиш на своята.
    Желая ти усмихнато и успешно утре, Диана

    ОтговорИзтриване
  6. Ех,че вкусни рулце! Няма как да му се устои.Благодаря за чудесната рецепта!
    Весел утрешен ден, с пожелание да срещаш само усмихната хора!

    ОтговорИзтриване
  7. Траяна :) опитай :)

    Катее, благодаря за поканата. Ще ти драсна мейлче :)
    Прегръдки :)

    Благодаря, Дианка :)
    Хубав утрешен ден и на теб!

    Жани, благодаря :) Весел и на теб!

    ОтговорИзтриване
  8. Орехите започнаха да падат, така че съвсем скоро ще те изкопирам, Еос:-)
    Благодаря, че сподели тази точно по мой вкус рецепта:-)
    Хубав ден утре!

    ОтговорИзтриване
  9. Изглежда много вкусно и някак стимулиращо работния процес. Много есенно и топло усещане има в снимките- браво!
    Хубава и спорна работна седмица.

    ОтговорИзтриване
  10. Very tasty dish.And the first photo is amazing:)

    ОтговорИзтриване
  11. Зори, с такова руло няма начин да не си в настроение за работа :))
    Изглежда ужасно вкусно!!!
    С пожелание за умерено работно темпо :))

    ОтговорИзтриване
  12. Зори с удоволствие бих си хапнала парченце! Обожавам орехови сладкиши. Непременно ще го приготвя някой път.
    Успешна седмица (или това, което остана от нея :))

    ОтговорИзтриване
  13. Много свежо и вкусно предложение!
    Поздрави, Марияна.

    ОтговорИзтриване
  14. Предлагам да го правиш два пъти седмично, за да можеш 5 дни в седмицата да ходиш с усмивка на работа :)) Поне докато не намериш по-добро решение :)
    Много апетитно руло, Зори!

    ОтговорИзтриване
  15. Страхотен начин да се мотивираш за нова работна седмица, Зори! Рулото изглежда невероятно вкусно!
    Дано скоро намериш отново радост в работата си!

    Прегръдки, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  16. Невероятна рецепта, Зори! Имам всичките продукти под ръка и ще го направя, сигурна съм, че е много вкусно. Прегръдки и спорна работа, мила! :)

    ОтговорИзтриване
  17. Зори, и аз искам парченце! Страхотно е! Много обичам орехи и сметана!
    Ще си го приготвя!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  18. Мъхче, благодаря :) заповядай :)

    Буба, благодаря :) Хубаво утре от мен!

    Thanks, Dzoli :)

    Инче, то си е направо допинг :)
    Благодаря ти :)

    Ели, ще се радвам да ти хареса :)

    Марияна, благодаря :)

    Пепи, много трудно ме нави :)
    Благодаря ти!

    Миленка, благодаря :)

    Благодаря, Еви :)

    Роси, заповядай :)

    Благодаря за топлите думи, момичета :) Пожелавам ви прекрасен утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  19. Има ли орехи, няма начин да не ми хареса. Много вкусно предложение, Зори, благодаря ти.
    Поздрави.

    ОтговорИзтриване
  20. Обичам септември, особено, когато е топъл! Орехи също,а рулото е голямо изкушение!
    Пожелавам ти скорошно сбъдване на желаната от теб промяна в работата.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  21. Зори,верно,че звучи много лесно,а изглежда адски сочно и вкусно!Кремче със заквасена сметана е точно в центъра на моята вкусова десетка!!
    Лесно,леко,сочно и много вкусно-обзалагам се,че е такова!
    Записвам си идеята на свой ред,мила!
    Като имаш лошо настроение,влизай тук при нас,със сигурност ще ти подействаме много позитивно!
    Поне при мен винаги е така!

    Прегръдка от мен и усмихнат ден!:))

    ОтговорИзтриване
  22. Зори, това изкусително руло е точно като за у нас ;)!! Всичко с повечко орехи се посреща с възторг вкъщи, но на толкова приятна рецепта не бях попадала от векове - непременно ще се пробва и съм сигурна, че ще пожъне небивали успехи!!!

    Поздрави и хубава вечер :)

    ОтговорИзтриване
  23. Рони, Диди, Роси, Мина, благодаря ви, момичета :)
    Хубав петък от мен!

    ОтговорИзтриване