понеделник, 12 септември 2011 г.

Супа с боб "черно око"



Интересен е този боб. Наистина вкусът му е по-близък до този на  лещата, от колкото до боб. Както всички от това семейство е и особено полезен.
Повечето предложения, на които попаднах са за салата или къри. У дома обичаме супи и чорби и поради тази причина изборът ми падна на супа.

Необходимите продукти:
250 гр. боб „черно око”
50 гр.булгур
1 глава кромид лук
1 морков
2-3 скилидки чесън
300 гр. доматено пюре
2 ч.л. люто пиперено пюре
½ ч.л. смлян кимион
½ ч.л. смлян сомак
1 ч.л. смлян кориандър
½ с.л. сушена мента или джоджен
2-3 с.л.зехтин
2-3 с.л. краве масло
1.7 литра гореща вода или бульон
сол

Накиснете боба в студена вода за 4-5 часа. Лука нарежете на ситно, а скилидките чесън смачкайте, запържете ги за кратко в сгорещения зехтин. Добавете доматеното, пипереното пюре, маслото и подправките и бъркайте непрекъснато на умерен котлон за 3-4 минути. Прибавете боба, булгура измит с малко топла вода и горещата вода или бульон и варете до готовност.

18 коментара:

  1. Много , ама много вкусно! Как ми се хапва! Моята баба ми готвеше боб с булгур, обичам го.
    Поздрави Марияна!

    ОтговорИзтриване
  2. I love and make beansoup..it's so comforting and good for you

    ОтговорИзтриване
  3. Зори,
    толкова ароматно предложение :)
    Чудесни подправки!
    И както имам хубави хлебчета ми идва да започна....и лютите чушлета...
    Вълшебство!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Зори,може да е рано сутринта,ама като видя лютичко и мога твоето предложение да го ям на закуска.
    Пробвала съм много и различни видове боб,но такъв не съм.много ми е интересно това,че го сравняваш с леща!
    Насладих му се рано сутринта,с голямо удоволствие:)
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Не съм срещала този вид боб, но изглежда много интересно, особено щом има близък вкус до лещата. Можеш ли да ме ориентираш къде мога да намеря такъв вид? Поздрави и хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. С булгур и изобилието от подправки звучи и изглежда изкушаващо ароматно, апетитно.
    Много ми харесва, Зори!
    Чудесна е идеята ти за супа, като че в повечето блогове /при мен най-вече/, тази тема е най-слабо застъпена.
    Благодаря за споделената рецепта,
    сърдечни поздрави и прегръдка, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Огладнях при вида на супата и чушлетата, Зори! Една пълна паница искам за обяд с парче домашен хляб и пукано люто чушле. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Maриянка, благодаря :) и аз обичам булгур :)

    Dzoli :)

    Дани, много отиват тези подправки на бобовите, нали :)

    Кате, благодаря :)

    Габи, този съм го донесла от Гърция, където се продава във всеки голям магазин, тук мисля в малкото магазинче на Шишман в София, ще се поогледам и на други места.

    Дианка, супата е много ежедневно и нефотогенично ястие :) та мисля за това не се котира много много :)
    Благодаря ти :)

    Еви, точно съм замесила една питка, идвай :)

    Благодаря, момичета! Хубав ден ви желая!

    ОтговорИзтриване
  9. Зори, много апетитно си го поднесла бобчето! За пръв път го виждам този боб, много интересно изглежда. И представям си колко е ароматна супичката :)

    ОтговорИзтриване
  10. Зори,и аз не съм запозната с този вид боб,а и булгурът в подобна гозба ми е новост!
    Много ми се иска да си хапна с тези пукани чушлета,суууупер!

    Приятен ден и спокойна вечер пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  11. Ако времето беше една идея по-хладно, без да питам се натрисам на тази маса:-)
    С този боб (макар и непознат за мен), с тези чушленца и това сиренце.... страшно ме изкуши:-)

    ОтговорИзтриване
  12. И аз бих предпочела една чорбичка пред бобена салата :)
    Много интересно предложение, особено с някои от подправките, а и чушчиците отстрани са фантастични :)

    ОтговорИзтриване
  13. Бобът е на почит у нас, яли сме и от този сорт. Прекрасен се е получил твоят! Не бих отказала чушчиците към него, обожавам ги:)

    ОтговорИзтриване
  14. Ели, ароматна е много. Готвя боб и леща с такива подправки под влияние на арабската кухня, мисля че е много сполучливо :) Благодаря ти!

    Роси, булгура пак е взаимстван от турската и арабската кухня :) опитай ще ти хареса :) Може да се ползва и вместо ориз и фиде в други супи.

    Мъхче :) Вечер е хладничко :)

    Инче, благодаря :)

    Траяна :) и аз така :) благодаря!

    Приятен следобяд от мен за всички!

    ОтговорИзтриване
  15. Зори,
    не знаех, че този боб си има име и то точно такова, ама му отива много. Супер чорбичка, благодаря ти за нея.

    ОтговорИзтриване
  16. Oh, I am a big fan of soups. Your bean soup looks delicious!!! Add a slice of homemade bread, and I am a happy person. Ok, and now I am hungry... :)

    ОтговорИзтриване
  17. Зори, точно такъв боб си донесох сега и попадам на рецепта за него. Ще я ноправя и знам, че със сигурност ще ми хареса. Така е с всички твои рецепти: звучат и изглеждат много примамливо и вкусно!:-)))
    Поздрави, лека работна сряда и прекрасни почивни дни!
    Много усмивки от мен!:-)))

    ОтговорИзтриване
  18. Зориии, сега виждам този боб с интересно име :)
    Аз съм израснала с такъв боб - или по-скоро леща, както сама си го усетила, повече прилича по вкус на нея; само вида му е бобен. Само че, в моето село му казват "рогачка", отглеждаше се масово от бабите, защото е влагоустойчив :)) а там дъжд много - няма. Бобът си беше екстра.
    Майка все отглежда по малко от него (да не губи семето) и си готвят, но аз не съм хапвала от 10 поне години - може би защото като дете ми беше омръзнал.

    Много апетитна вечеря е била - сирене, чорбица, пукани чушлета....

    Лека нощ :) Че стана време за закуска.......

    ОтговорИзтриване