неделя, 14 юни 2009 г.

Панкейкс с ягодов сос







Отдавна имах намерение да консервирам по някакъв начин ягоди. Задачата обаче се усложнява от нежеланието ми да използвам бяла захар /както и всякакви напълно рафинирани продукти/ в кухнята си. Не харесвам и подсладителите, готовите продукти за консервиране също. Масовите сладка и конфитюри нямат нищо общо с плодовете. Купувам конфитюри на една френска фирма – без захар и консерванти, но цената за бурканче от 250 гр. е доста кисела :) И така: в петък вечер в хладилника ми има 3 килограма ягоди. В събота след обяд, след като съм се информирала за всички възможни варианти за консервиране на ягоди и съм обединила няколко, вече съм се сдобила с фруктова захар. В голяма тенджера слагам измитите и почистени ягоди, от които съм отстранила всички загнили плодчета, и ги засипвам с ½ кг. фруктова захар. Оставям на хладно място докато захарта се разтопи. Разбърквам от време на време. Ягодите пускат невероятен сироп. Изкушението да си заседна над тенджерата с една голяма лъжица беше много силно – но устоях :) Сместа се сварява на умерен огън за около 20 минути. Пяната се отстранява с решетеста лъжица. Пет минути преди да свалите от огъня добавете 2 ч.л. лимонена киселина. Веднага насипете в сухи бурканчета, затворете капачките и обърнете върху кърпа за пет минути. Много внимателно – изгорих се лошо и цяла вечер стоях с пръст в чаша кисело мляко, но не ми се вдигна мехур и сега на ме боли. Общо взето експеримента ми приключи добре, бурканчета са създали вакум, до колко ще бъде траен този ягодов сос се съмнявам, че ще разбера, защото едва ли ще оцелее до зимата :) - цвета и аромата на ягодите са иделно запазени, не е сладък, така че е перфектно допълнение към сладоледи, кремове и торти.
Тази сутрин не се сдържах и отворих едно малко бурканче :) за панкейкчетата ми.
За 4 бр. необходимите продукти са:
1 яйце
1 к.ч. прясно мляко
1 к.ч. брашно тип 700
щипка сол
¼ ч.л. бакпулвер
малко масълце за тигана.
Сега изчезвам. В късния следобяд съм замислила едни орехови бисквити :)

7 коментара:

  1. Eos,
    четях и преглъщах,
    чудесно изглежда и си го описала.
    Моите поздравления за отношението ти към продуктите и храната!
    Хубав ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Hvala, Vera :)

    Благодаря, Дианка. С продуктите се старая много, т.е. до колкото е възможно да живееш в града и да го правиш ... Хубава неделя и на теб :)

    ОтговорИзтриване
  3. Sweet Corner, thanks :) and it's healthy :)

    ОтговорИзтриване
  4. Зори,когато се изгориш поливаш обилно с мазнина-олио.Боли но после е добре.Аз използвам един екстракт от невен- мазен унгвент много помага .Много често се поизгарям за това споделям!

    ОтговорИзтриване
  5. Знам за мазнината, Дани :) Но пък киселото мляко също е добър вариант, за него знам от покойната баба на съпруга ми.

    ОтговорИзтриване