неделя, 28 юни 2009 г.

Една „Маргарита”, моля!!!




Тази година класическата пица „Маргарита” – един от символите на Италия, става на 120 години. Според най-известната история през 1889 г. кралица Маргарита Савойска, съпруга на крал Умберто Първи, пожелала да опита неаполитанската пица, която до тогава била храна на бедните. Рафаеле Еспозито приготвил в пицарията си три различни вида специално за кралицата, две традиционни и една специално за случая. Специалната пица била в цветовете на италианското знаме – червени домати, зелен босилек и бяла моцарела. Именно тази пица се харесала най-много на кралицата, която предприемчивия Еспозито по-късно нарекъл „Маргарита”.
Когато приготвям тесто за пица, използвам най-често тази рецепта, но във всякакви варианти – ползвам типово и пълнозърнесто брашно, вместо вода – айрян, прясно мляко или бира. Винаги се получава много вкусно, но блатът трябва да бъде разточен много тънко /обичаме я хрупкава/, а за разточването и набрашняването на тавичката ползвам царевично брашно. В този случай го намазах съвсем леко /даже прозрачно/ с доматено пюре, от горе подредих много тънко нарязаните доматчета, върху тях моцарелата и босилекът. Винаги пека във фурна, която е нагрявала поне 20 минути на 250-275 градуса. Дали е кралска тази пица не знам : ), но вкусът й е божествен.

9 коментара:

  1. Не знам дали е кралска,но е класика .Благодаря

    ОтговорИзтриване
  2. Нямаш милост, значи :)) Как я мярнах тая пица, точно преди 5 минути навирах нос в хладилника..
    Изглежда супер, сигурно е и толкова вкусна. Аз по принцип съм фен на Капричозата (шунка, гъби и кашкавал), но и Маргарита хапвам, когато искам нещо по-леко. И всички задължително с чеснов сос :)
    Абе Италианската кухня е номер едно - пици, спагети, лазаня...само да не си на диета : ))

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря за коментара, Дани :) Харесва ми котката ти, на снимката изглежда огромна :)

    Аквичка, пицата й видяхме сметката точно за 5 минути /не беше голяма де/. Италианската кухня и по принцип средиземноморската за мен са номер едно :) От диети от давна съм се отказала, много ми е лаком погледа и просто не става :)

    ОтговорИзтриване
  4. Зори,
    Чудесна е!
    И... за мен една, моля!
    Усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Margarita može uvijek! ;)
    Odlično izgleda, ko iz najbolje pizzerije! ;)

    ОтговорИзтриване
  6. Ох,колко вкусна изглеждааааааааааа.Благодаря Eoc :)
    Обожавам пици,макар Маргаритата да не ми е много любима,но хапвам :)
    Италианската кухня ми е присърце..особено всичко що съдърба пармезан..мммм..вкусно :)

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря за котката не е толкова огромна колкото проклета/снимана е много отблизо/

    ОтговорИзтриване
  8. Andrea, donna-k - hvala :)

    Дианка, следващия път ще ти пратя една :) че тази изчезна за отрицателно време :)

    Лили, благодаря :) Аз от скоро съм фен на "маргаритата" преди наблягах на "Капричоза" :)

    Дани, котката ти е сиамка, нали? Те май си имат проклетичък характер :) но пък е много красива :)

    ОтговорИзтриване