неделя, 21 април 2013 г.

Ментово песто за агнешко и други празнични рецепти

Преди няколко дни Мина ме подсети за страхотния вкус на агнешко с мента. Ето и варианта за ментовия сос, който правим у дома. Рецепта няма, всичко е на око и на вкус :-) 
Съвсем ориентировъчно продуктите:



1 връзка мента
1 стрък пресен зелен лук
2-3 супени лъжици зехтин
1-2 супени лъжици тъмен балсамов оцет
1 пълна чаена лъжица тръстикова захар
сол на вкус

Всички продукти се слагат в блендер и се миксират до гладкост.

Други рецепти, подходящи за Великден:



15 коментара:

  1. Зори, обичам мента!
    И това песто е чудесно :)
    Както и другите рецепти за Великден!
    Прегръдка и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Зори, уникално вкусно звучи!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  3. И печената мръвка, на която е поставено е чудесна!
    Зори, интересно песто. Признавам си, че ментата не ми е сред любимите подправки, но на песто бих пробвала :)
    Поздрави сърдечни и хубава, спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Имам много мента, даже в момента си пийвам чай от нея, но не съм ползвала на месо. С агнешкото на мен много ми върви пресен джоджен, който си е един вид мента, но по лека. Ще опитам и твоето песто тези дни, тъкмо е нараснала и е време да я подрежа. Благодаря за идеята, Зори! Лека нощ, мила! Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  5. Интересно песто, наистина подходящо за агнешкото. Аз лично не съм пробвала такива комбинации, но имайки в предвид, че се доближава до джоджена, както Ирма казва, мисля, че доста добре ще е. Свежо е, което го прави подходящо и за други меса, а и изглежда вкусно:) Пожелавам ти прекрасна нова седмица, Зори!

    ОтговорИзтриване
  6. Много вкусно звучи и изглежда подходящо и за други меса!
    Усмивки и слънчева седмица! ツ

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотна вкусотия Зори, не съм пробвала ментово песто, но нямам търпение да опитам и тъй като си имам саксия с мента се захващам :) Е ще го опитаме с друго, не с агнешко, защото у нас никой не го обича :)
    Прегръдка и хубава, слънчева седмица Зори :)

    ОтговорИзтриване
  8. Имах колебания относно агнешкото за празника, но след твоя сос, със сигурност ще го направя. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Ето това си е вече една прекрасна добавка към агнешко!Браво,Зори,непременно ще опитам.Благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
  10. Тъкмо моята мента се разлиства, Зори -
    това е една чудесна идея!
    Благодаря ти,
    а лалета са толкова нежни и слънчеви...
    Поздрави и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотно песто, а коричката на агнешкото веднага ме привлече!

    ОтговорИзтриване
  12. Анонименаприл 23, 2013

    По повод на това песто, да си кажа, че отдавна следя и черпя идеи от блога ти Еос, благодаря! Харесва ми много при теб.
    Пестото ме заинтригува, обмислям дали да не заменя ментата с джоджен, че и ние не я ползваме много, но пък никога не е късно да започнем де. :)
    Поздрави,
    Морена :)

    ОтговорИзтриване
  13. Зори, това е някаква страхотия!! И тъй като ще ядем тазгодишното агне някъде в гори тилилейски, сериозно се замислям да си занеса бурканче с тази ароматна добавка там;)
    Хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря на всички за хубавите думи! Светли празници ви желая!

    ОтговорИзтриване
  15. Зори, у дома се тачи джоджена за плънката, а когато е печено агнешко само розмарин и мащерка, но това ми звучи интересно и ще го пробвам! Светли празници, здраве и благоденствие на теб и близките ти!

    ОтговорИзтриване